学校教育実践学研究
28 巻
2022-03-18 発行
最新号
ISSN : 1341-111X
発行元 : 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
生徒指導・教育相談
The Effect of the Educational Clinical Program of "Niko Niko Room" on the Coordination and Consultation Skills of Teachers: An Analysis of SCAT for Graduate School Graduates
PP. 1 - 8
学習指導法・教材およびカリキュラム開発
Kanji Learning Instructions in Elementary Schools in Japan through Web Surveys: Focusing on Instruction of Learning Strategies
岩本 匡矢 深谷 達史
PP. 9 - 16
A Study of Ethical Perspectives for the Development of Teaching Materials of Biology in Elementary and Junior High School Science
PP. 17 - 20
The Characteristics of the Citizenship Curriculum in Digital Age: The Case of Digital Civics Toolkit to Promote Political Participation
川口 広美 神田 颯 今井 祐介 宇ノ木 啓太 藤井 結子 村田 一朗 両角 遼平 奥村 尚 河原 洸亮
PP. 21 - 29
Reading Instruction in the EFL Classroom: Oscar Wilde’s The Selfish Giant as an Authentic Text for Senior High School Learners in Japan
PP. 31 - 36
教師教育・教員養成
An Analysis of Lecture on “Money recasting of Genroku”: Fusion of Education on History and Economics
PP. 37 - 44
A Genealogy of Child-Focused Ethnography Research: Questioning the Significance of its Use in Pedagogy of Physical Education
岩田 昌太郎 敖敦 其其格 奥川 聖純 檜垣 侑揮 松本 ミユ 村上 遥菜 沖津 善
PP. 45 - 56
A narrative Inquiry on Teaching Practice Instruction for School-based Teacher Educators
宮本 勇一 粟谷 好子 石川 照子 西村 豊 深見 智一 両角 遼平
PP. 57 - 68
Intercultural Dialogues for Moral Education: On Importance of Religious Self-Awareness
PP. 69 - 73
An Exploratory Study on the Process of Professional Identity Acquisition for Teacher Educators: the Transitions and Difficulties in the Process
大坂 遊 泉村 靖治 櫻井 良種 田中 雅子 八島 恵美 河村 真由美
PP. 81 - 91
Making Meaning of Appointed School-Transfer-Experiences for High-School Teachers: An Explorative Inquiry Through Self-Study
岡村 美由規 祝迫 直子 前元 功太郎 山本 佳代子 河原 洸亮
PP. 93 - 104
Self-Study for Professional Development of Teacher Educators: Introduction, Localization, and Divergence in the Context of Japanese Society
齋藤 眞宏 大坂 遊 渡邉 巧 草原 和博
PP. 105 - 120
国際理解教育
Content Analysis of Population Unit in the Textbook “Oxford IB Diploma Programme: Geography”
由井 義通 熊原 康博 阪上 弘彬 佟 亜斎娜 横川 知司 潘 意涵 孟 瑜 陶 子 岩佐 佳哉 原田 歩 劉 暁一 沈 彧磬 鄧 竹珂 清水 優生 住谷 侑也 近沢 菜々子 中村 光希 王 莹
PP. 121 - 128
The Concept of Integration in History Textbooks in Taiwan
小川 佳万 小野寺 香 石井 佳奈子
PP. 129 - 136
学校経営・学級経営
Survey for Children about Picture Book that Convey the Significance of Class Activities(2)
若松 昭彦 松本 浩司 橋本 久美 廣田 誠 隂 菜穂子 山本 耕祐 川原 陽子 横山 謙治 岸本 勝義 若松 美沙
PP. 137 - 144
教育評価
A Model Analysis of the Influence of Early Childhood Experiences and Family Environment on Future Interest in Science at Elementary School
松浦 拓也 中村 大輝 堀田 晃毅
PP. 145 - 148
総合的な学習
Development of a Generalized Curriculum of Field Research for Junior High School: A Case Study of Shiwa Junior High School in Higashi-Hiroshima City
熊原 康博 岩佐 佳哉 横川 知司 原田 歩 三宅 将己 毛利 奈美子 山垣内 智彦 沖 慧美
PP. 149 - 156