学校教育実践学研究


ISSN : 1341-111X
発行元 : 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
生徒指導・教育相談
The Effectiveness of Child Abuse Prevention Parent Training in the Philippines: Focusing on the Effects on Support Providers and Target Children
池田 いぶき 栗原 慎二
PP. 1 - 8
学習指導法・教材およびカリキュラム開発
Ethics Related to Technology in Technology Education
谷田 親彦 岩井 浩士郎
PP. 9 - 18
Analysis of Regional Survey / Fieldwork Units in British Geography Textbooks
由井 義通 阪上 弘彬 横川 知司 潘 意涵 原田 歩 劉 暁一 沈 彧磬 王 莹 木村 海斗 首藤 慧真 村上 正龍 徐 敏諾 田渕 雄一朗 溝口 雄介 森 俊輔 高 亦揚
PP. 19 - 26
The Characteristics of the History Education Content structure for Intercultural Dialogue in a Multicultural Society: The Case of the Council of Europe’s “Shared Histories for Europe without Dividing Lines”
川口 広美 村上 遥大 岡井 美咲希 村上 正龍 首藤 慧真 正出 七瀬 田中 崚斗
PP. 27 - 36
The Development of English Teaching Materials Based on a Comparison between the Original Literary Text and Its Retold Version: The case of A Christmas Carol by Charles Dickens
PP. 37 - 42
Collaboration between Regional Cooperation Activities and Art Classes at Junior High School Toward the Creative Succession of Regional Art and Culture
PP. 43 - 50
Comparative Study of Motion Information Understood by Pupils Before and After the Class: In a straddle vault class for fourth-graders
大後戸 一樹 河野 吉信
PP. 51 - 57
Planning and Implementing an Itroductory Lesson in the Civic to Explore the Meaning of "Perspectives and Ways of Thinking in Contemporary Society": A Case Study of Local Study to Encourage Wide Area Communication in Higashi-Hiroshima City
田中 崚斗 吉田 純太郎 劉 旭 両角 遼平 村上 遥大 大岡 慎治 後藤 伊吹 川口 広美 草原 和博
PP. 59 - 66
教師教育・教員養成
A Preliminary Study of Awareness Survey on Ethical Issues in Biodiversity Conservation
竹下 俊治 横田 彩 山本 佑樹
PP. 67 - 70
An Analysis of Game Theory Education Part1: Focus on Prisoner`s Dilemma and Parato Optimality
PP. 71 - 78
The Effectiveness of Online Exchange for Home Economics Teachers: Focusing on the Influence on the View of Subjects
鈴木 明子 宮川 駿 阿部 駿介
PP. 79 - 86
Research on the Teacher Educator's Role Needed to Take on In-School Training: Case Study by Two High School Teachers
松本 祐也 川向 雄大 髙場 浩幸 松田 万里阿 髙須 明根 両角 遼平 安藤 和久
PP. 87 - 94
What Does It Mean for Initial Teacher Educators to “Narrate” Their Practices?: An Exploration through Collaborative Self-Studies by Five Teacher Educators
川村 拓也 小泉 志信 川本 吉太郎 迫 有香 大坂 遊
PP. 95 - 108
学校経営・学級経営
Creating Inclusive Classroom Management Based on "withitness": Situational awareness of elementary school teachers in their classrooms
若松 昭彦 岸本 勝義 井上 恵子 頼政 浩 津守 松美 山根 富貴 川野 彰子 宮下 久美子 柴原 敦子 佐々木 郁香 中崎 純奈 奥西 郁恵 髙本 静香 國定 優子 戸田 忠司 中脇 有沙 田谷 麻美 浅野 有香 渡邊 和輝 仲村 尚記 冨田 彩名 本郷 睦子 中内 健太 末長 浩一 森 美紗子 久保田 朝美 寺尾 京子 有安 由紀 藤原 照弘 谷口 祐佳 額田 留美 杉山 高志 若松 美沙
PP. 109 - 116
教育実地研究(教育実習)
Requests for Accommodation toward Participation in Education Practicum for University Students with Feeling Mental and Physical Deficiencies: Focusing on the Practice Examples of Pre-Arrangement on Accommodation
PP. 117 - 124