Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
46 巻
( 2024-10-30 )
45 巻
( 2023-10-31 )
44 巻
( 2022-10-25 )
43 巻
( 2021-10-15 )
42 巻
( 2020-10-10 )
41 巻
( 2019-10-15 )
40 巻
( 2018-10-19 )
39 巻
( 2017-09-22 )
38 巻
( 2016-10-17 )
37 巻
( 2015-10-15 )
36 巻
( 2014-09-30 )
35 巻
( 2013-07-31 )
34 巻
( 2012-07-31 )
33 巻
( 2011-12-01 )
32 巻
( 2010-12-01 )
31 巻
( 2009-07-21 )
30 巻
( 2008-07-10 )
29 巻
( 2007-06-07 )
28 巻
( 2006-06-30 )
27 巻
( 2005-03-31 )
26 巻
( 2004-03-25 )
25 巻
( 2003-03-25 )
24 巻
( 2002-03-25 )
23 巻
( 2001-03-25 )
22 巻
( 2000-03-25 )
21 巻
( 1999-03-25 )
20 巻
( 1998-03-25 )
18 巻
( 1996-03-25 )
幼年教育研究年報
33 巻
2011-12-01 発行
最新号
ISSN
:
0388-3078
発行元
:
広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
保育者のストラテジーとしての感情労働 : 幼稚園の3歳児クラスの分析から
Emotional Labor as an Early Childhood Teacher Strategy : From the Analysis of a Class of Three-Year-Old Kindergarten Students
中坪 史典
金子 嘉秀
中西 さやか
富田 雅子
PP. 5 - 13
子どもの育ちをとらえる評価視点に関する予備的考察 : 「プロジェクト・スペクトラム」を手がかりとして
A Pilot Study on Perspectives of Assessing the Development of Preschool Children : Exploiting "Project Spectrum" as a Clue
山内 紀幸
山内 淳子
PP. 15 - 30
保育者養成校で学ぶ学生がもつ保育観に関する研究 : 取得資格による比較より
A study on the child-caring belief of the students in early childhood education course
佐藤 智恵
PP. 31 - 39
幼児の思いやり的嘘と実行機能との関連
The relationship between white lie and executive function in young children
近藤 綾
淺田 英恵
水口 啓吾
杉村 伸一郎
PP. 41 - 48
幼児における空想/現実の区別課題の検討
Examination of young children's fantasy-reality distinction task
大田 紀子
杉村 伸一郎
PP. 49 - 54
教育相談の一環としてのキャンプを通した宿泊学習の効果 : 発達障害のある児童を対象に
An educational camp for elementary schoolchildren with developmental disabilities : Comparison of pre-and post-questionnaire findings from parents and children
滝口 圭子
寺田 容子
柳 優美
武澤 友広
近藤 武夫
磯部 美良
落合 俊郎
PP. 55 - 64
中国の「随班就読」の概念をめぐる論争 : 陳雲英を中心に
Dispute on Conception of "Classroom Integration" in China : the view point of the theory of Chen Yunying
趙 京玉
PP. 65 - 71
5歳児の遊びの展開プロセス : 模倣による縦と横の広がり
A function of Imitation in 5-years old children's Play
岡花 祈一郎
牧 亮太
佐藤 裕樹
浅川 淳司
杉村 伸一郎
PP. 73 - 78
被害幼児の表情と加害幼児の意図性が保育者の介入行動に与える影響 : 保育者養成校の学生による予測
Effect of Victim's Facial Expression and Intentionality on Interventions : predictions by students in early childhood education
芝﨑 美和
PP. 79 - 88
「人間関係」に関わる保育者支援プログラムの検討 : 保育者効力感について
Investigation of childcare persons support program on childcare contents "human relations"
西山 修
PP. 89 - 96
攻撃行動に対する幼児の善悪判断に及ぼす攻撃者の権威の影響
Effects of an aggressor's authority on preschoolers' judgments about aggressive behavior
越中 康治
PP. 97 - 103
幼児期の模倣における創造の萌芽
The germination of creation in young children's imitation
浅川 淳司
杉村 伸一郎
岡花 祈一郎
牧 亮太
鄭 暁琳
PP. 105 - 113
ADHD行動特徴に対する保育学生の原因帰属と対応
The child care student's causal attribution and correspondence to ADHD behavioral feature
濱田 祥子
PP. 115 - 123
発達障害のある子どもに対する就学時の支援方法に関する研究 : 小学校への接続がスムーズにいかなかった事例から
Transition Support of a child with developmental disability : The case that the connection with the elementary school didn't go for smoothly
真鍋 健
PP. 125 - 132
スウェーデンにおける就学前動物介在教育に関する研究 : ストックホルム市の就学前学校の実践から
The Study about Animal Assisted Education in Early Childhood Education in Sweden : Considering from Forested Education with Mulle
飯野 祐樹
七木田 敦
大野 歩
PP. 133 - 139
総目次
広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設