国際教育協力論集
23 巻
1 号
2020-10-31 発行
最新号
PRINT ISSN : 1344-2996
ONLINE ISSN : 1344-7998
発行元 : 広島大学教育開発国際協力研究センター
特集の趣旨
Education Policy-Practice Cooperation in Africa and Asia
PP. 1 - 4
特集論文
Lesson Study for Special Needs Education: Case Study in Penang, Malaysia
小澤 大成 三浦 聡子 アフマド アズナン チェ
PP. 5 - 11
Efforts toward the Policy-Practice Linkage for Learning Outcomes Improvement: the Case of Secondary Schools in Namtumbo District, Tanzania
吉田 和浩 コンバ ウィリー L. ムゴンダ ンカニレカ L.
PP. 13 - 26
Tracking the Progress of the Lesson Study Scaling-up Policy in Zambia: Collective Impact Approach to Identify and Resolve Problems in Policy Implementation
石田 洋子 ルチェンベ ムソンダ ムワンザ ペギー マサイチ ギフト サマ ペギー
PP. 27 - 40
研究論文
Secondary Vocational Education in Labor Market Outcomes from the Perspective of Human Capital Theory: Empirical Analysis Based on Indonesian Household Life Survey Data
崔 善境
PP. 41 - 59
研究ノート
15 Years Endeavor of Non-Formal Education in Pakistan and its ‘Platform-Based Cooperation’
大橋 知穂 澁谷 和朗
PP. 61 - 77
Conflict over Education in Postwar Okinawa under the American Rule (1945-1972)
斉藤 泰雄
PP. 79 - 92