Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
26 巻 1 号
( 2023-10-31 )
25 巻 1 号
( 2022-10-31 )
24 巻 2 号
( 2021-12-31 )
24 巻 1 号
( 2021-10-31 )
22-23 巻 2 号
( 2020-12-31 )
23 巻 1 号
( 2020-10-31 )
22 巻 1 号
( 2019-10-31 )
20-21 巻 2 号
( 2018-10-31 )
21 巻 1 号
( 2018-10-31 )
20 巻 1 号
( 2017-10-31 )
19 巻 2 号
( 2017-10-31 )
19 巻 1 号
( 2016-10-31 )
18 巻 2 号
( 2016-10-31 )
18 巻 1 号
( 2015-10-31 )
17 巻 2 号
( 2015-10-31 )
17 巻 1 号
( 2014-10-31 )
16 巻 2 号
( 2014-04 )
16 巻 1 号
( 2013-10 )
15 巻 3 号
( 2013-03-31 )
15 巻 2 号
( 2013-03-31 )
15 巻 1 号
( 2012-04-30 )
14 巻 2 号
( 2012-03-31 )
14 巻 1 号
( 2011-04-30 )
13 巻 2 号
( 2010-10-30 )
13 巻 1 号
( 2010-04-30 )
12 巻 2 号
( 2009-10-31 )
12 巻 1 号
( 2009-04-30 )
11 巻 3 号
( 2008-12-30 )
11 巻 2 号
( 2008-10-31 )
11 巻 1 号
( 2008-04-30 )
10 巻 3 号
( 2007-11-30 )
10 巻 2 号
( 2007-10-31 )
10 巻 1 号
( 2007-04-25 )
9 巻 2 号
( 2006-10-31 )
9 巻 1 号
( 2006-04-28 )
8 巻 2 号
( 2005-10-25 )
8 巻 1 号
( 2005-04-30 )
7 巻 2 号
( 2004-10-12 )
7 巻 1 号
( 2004-04-30 )
6 巻 1 号
( 2003-07-31 )
5 巻 2 号
( 2002-12-28 )
5 巻 1 号
( 2002-07-25 )
4 巻 2 号
( 2001-12-28 )
4 巻 1 号
( 2001-06-25 )
3 巻 2 号
( 2000-12-25 )
3 巻 1 号
( 2000-05-01 )
2 巻 2 号
( 1999-10-01 )
2 巻 1 号
( 1999-03-01 )
1 巻 1 号
( 1998-06-01 )
国際教育協力論集
11 巻
3 号
2008-12-30 発行
最新号
PRINT ISSN
:
1344-2996
ONLINE ISSN
:
1344-7998
発行元
:
広島大学教育開発国際協力研究センター
Foreword
Kuroda Norihiro
PP. 1 - 3
Editorial : Africa-Asia University Dialogue for Basic Education Development
Assie-Lumumba N'Dri T.
PP. 5 - 17
An Investigation of Provision of Quality Basic Education in Ghana : A Case Study of Selected Schools in the Central Region
Ampiah Joseph Ghartey
PP. 19 - 37
Capacity Building for Teaching and Learning in Environmental Education : The Role of the Public/Private Partnerships in the Mpumalanga Province of South Africa
Mokhele Matseliso L.
Jita Loyiso C.
PP. 39 - 54
Training of Supervisors of Primary Schol Teacher Training Institutions and Quality of Basic Education in Niger : An Analysis of Profiles, Motivation and Working Conditions
Goza Nana Aicha
Kallekoye Zoumari Issa
Mounkaila Harouna
PP. 55 - 66
Teacher Professional Development in Tanzania : Perceptions and Practices
Komba Willy L.
Nkumbi Emmanuel
PP. 67 - 83
Large Class Teaching in Resource-Constrained Contexts : Lessons from Reflective Research in Ugandan Primary Schools
Nakabugo Mary Goretti
Opolot-Okurut Charles
Ssebbunga Connie Masembe
Maani John Samson
Byamugisha Albert
PP. 85 - 102
Universalizing Primary Education in Kenya : Is It Beneficial and Sustainable?
Sawamura Nobuhide
Sifuna Daniel N.
PP. 103 - 118
総目次