Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 23
( 2024-03-31 )
Issue 22
( 2023-03-31 )
Issue 21
( 2022-03-31 )
Issue 20
( 2021-03-31 )
Issue 19
( 2020-03-31 )
Issue 18
( 2019-03-31 )
Issue 17
( 2018-03-31 )
Issue 16
( 2017-03-31 )
Issue 15
( 2016-03-31 )
Issue 14
( 2015-03-31 )
Issue 13
( 2014-03-31 )
Issue 12
( 2013-03-31 )
Issue 11
( 2012-03-31 )
Issue 10
( 2011-03-31 )
Issue 9
( 2010-03-31 )
Issue 8
( 2009-03-31 )
Issue 7
( 2008-03-31 )
Issue 6
( 2007-03-30 )
Issue 5
( 2006-03-30 )
Issue 4
( 2005-03-28 )
Issue 3
( 2004-03-28 )
Issue 2
( 2003-03-28 )
Issue 1
( 2002-03-28 )
Hiroshima Psychological Research
Issue 13
Date of Issue:2014-03-31
current number
PRINT ISSN
:
1347-1619
ONLINE ISSN
:
2759-0968
Publisher
:
Department of Psychology, Graduate School of Humanities and Social Sciences,
Hiroshima University
動的視覚ノイズが具象単語産出課題中の脳活動に及ぼす影響 : 近赤外分光法(NIRS)を用いた検討 <論文>
The effect of dynamic visual noise on brain hemodynamic response during concrete word production task <Article>
Takamura Masahiro
Nishimoto Mika
Hayashi Shunsuke
Yamamoto Fumie
Miyatani Makoto
PP. 1 - 10
ハーモニー認知と空間的処理の関連 : ERANを指標として <論文>
The relation of harmony cognition and spatial processing : An event-related potential study using ERAN <Article>
Hashimoto Midori
Miyatani Makoto
PP. 11 - 23
事前テストと記憶定着 : 対連合学習を用いたプレテスト効果の検討 <論文>
Pretest and enhancement of subsequent learning : Pretesting effects in paired-associate learning <Article>
Tanaka Saeko
Miyatani Makoto
PP. 25 - 33
自己スキーマと出身地についての知識との関連 : 沖縄県を例にして <論文>
Relation between self-schema and knowledge of the hometown : A case of Okinawa <Article>
Miyagi Madoka
Yamanoha Tsuyoshi
Nakao Takashi
Miyatani Makoto
PP. 35 - 44
就職面接場面における自己高揚呈示が大学生に及ぼすネガティブな影響の検討 <論文>
Negative affect of self-enhancing presentation in job interviews among Japanese university students <Article>
Sawa Natsuko
Morinaga Yasuko
PP. 45 - 59
人は罪悪感を感じた時に何をするか : 罪悪感喚起状況別の分類 <論文>
How do people react when they feel guilt? Classification by Situational Guilt Inventory <Article>
Furukawa Yoshiya
Morinaga Yasuko
PP. 61 - 68
なぜ奇異なものをよく覚えているのか : 奇異性効果研究の動向 <論文>
Why do we recall bizarre things better? : A review of the literature <Article>
Morita Aiko
Fukuya Izumi
PP. 69 - 82
非連続型テキストを含む説明文研究の現在 <論文>
Recent studies on expository text with non-continuous text <Article>
Fukuya Izumi
Morita Aiko
PP. 83 - 90
トラウマと心の傷に関する研究の動向と展望 : 何が人を傷つけ苦しめるのか <論文>
The perspective and some considerations on trauma and mental scars <Article>
Ikeda Tatsuya
Okamoto Yuko
Morita Shuhei
PP. 91 - 105
大学生における過剰適応と家族機能の関連 : 家族と自己の変容過程に注目した回想法を用いて <論文>
Relationships among over-adaptation and family function in the university students : Transformation process of the family and the self <Article>
Hoshino Mio
Okamoto Yuko
PP. 107 - 127
青年期における依存性様態の検討 : 依存対象に焦点を当てて <論文>
A study on the statuses of dependence in the adolescence from the viewpoint of dependent objects <Article>
Tamiya Saki
Okamoto Yuko
PP. 129 - 149
死を通して生を考える試みにおける小グループディスカッションの有効性の検討 <論文>
A study of validity of small group discussion in experiments on consideration through death <Article>
Nishiyama Misato
Ishida Yumi
PP. 151 - 169
中学生の養育者への信頼感と攻撃性の関連 <論文>
Relation between trust people who brings up junior high school students and their aggression <Article>
Ishibashi Mana
Ishida Yumi
PP. 171 - 190
青年期における両親への相談行動について : 利益とコストの予期,親子関係に焦点を当てて <論文>
The consulting to parents in the youth : Focus on anticipation of the profit and the cost, and parenthood <Article>
Takeda Yuko
Ishida Yumi
PP. 191 - 209
保育者の子ども理解の枠組みとしてのメンタルモデル <論文>
Preschool teachers' mental models as a framework of understanding young children <Article>
Ueyama Rutsuko
Sugimura Shinichiro
PP. 211 - 218
幼児の数の見積りにおける手がかりの効果 <論文>
Effect of anchor point on numerical estimation in young children <Article>
Uragami Moe
Sugimura Shinichiro
PP. 219 - 227
特性自尊心と視点取得が他者からの曖昧な受容・拒絶の解釈に及ぼす影響 <資料>
Effects of self-esteem and perspective taking on interpretive bias <Material>
Hirakawa Makoto
Sakata Kanako
Morinaga Yasuko
PP. 229 - 238
Using communication papers to facilitate interactive instruction <Material>
Tanno Syota
PP. 239 - 242
臨床心理士養成大学院における産業臨床教育に関する調査 <資料>
Current education program of occupational clinical psychology in Japanese graduate schools trained certified clinical psychologist <Material>
Otsuka Yasumasa
PP. 243 - 249
all_journal_index