Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
27 号
( 2024-03-01 )
26 号
( 2023-03-01 )
25 号
( 2022-03-01 )
24 号
( 2021-03-01 )
23 号
( 2020-03-01 )
22 号
( 2019-03-01 )
21 号
( 2018-03-01 )
20 号
( 2017-03-01 )
19 号
( 2016-03-01 )
18 号
( 2015-03-01 )
17 号
( 2014-03-01 )
16 号
( 2013-03-01 )
15 号
( 2012-03-01 )
14 号
( 2011-03-01 )
13 号
( 2010-03-31 )
12 号
( 2009-03-31 )
11 号
( 2008-03-31 )
10 号
( 2007-03-31 )
9 号
( 2006-03-31 )
8 号
( 2005-03-31 )
7 号
( 2004-03-31 )
6 号
( 2003-03-31 )
5 号
( 2002-03-31 )
4 号
( 2001-03-31 )
3 号
( 2000-03-31 )
2 号
( 1999-03-31 )
1 号
( 1998-03-31 )
広島外国語教育研究
16 号
2013-03-01 発行
最新号
ISSN
:
1347-0892
発行元
:
広島大学外国語教育研究センター
視覚情報を付加したオリジナル英語学習用ポッドキャストによるブレンディッド・ラーニング
Blended Learning Using Visually-Enhanced Original English Learning Podcasts
榎田 一路
PP. 1 - 13
Podcast Potential : Podcasting at Japanese University
ポッドキャストの可能性 : 日本の大学におけるポッドキャスティング
Selwood James
PP. 15 - 30
The English Podcast Habits of Students
学生の英語学習ポッドキャストの活用実態調査
Lauer Joe
PP. 31 - 38
Bringing Pronunciation Practice into English Podcasts : Report on a Visit to a Podcast Producer
英語学習ポッドキャストにおける発音練習の導入
Lauer Joe
PP. 39 - 41
QRコードを利用した授業運営についての考察
Practical Usage of QR Codes in the English Classroom
山本 五郎
PP. 43 - 48
English for Medical Purposes : Teaching an Intensive English Course to Third-Year Medical Students
医学部3年生を対象とした「医学英語」集中講座の導入とその評価
Davies Walter
Fraser Simon
Lauer Joe
Howell Peter
PP. 49 - 64
Building Corpora and Compiling Pedagogical Lists for University Medical Students
医学専攻大学生のためのコーパスの構築と語彙学習リストの編纂
Fraser Simon
PP. 65 - 88
Linking a Medical Practitioner's Use of English for Medical Purposes in Japan to Skills and Abilities Development at University
日本の大学における医学目的のための医者の英語使用と英語力向上との関連性
Davies Walter
PP. 89 - 101
小学校英語テキスト再検討 : 中国とタイの英語教科書に学んで
A Review of English Textbooks at Primary School in Japan : Learning from Chinese and Thai English Textbooks
上西 幸治
PP. 103 - 123
日本人中学生の英語「談話能力」に関する考察(1) : 中学生はどの程度「一貫性」を理解・意識できるか
A Study on the Discourse Competence of Japanese Junior High School Students (1) : Their Understanding and Awareness of Coherence
達川 奎三
PP. 125 - 146
文学を通して育成される英語リーディング力とは : 新高等学校学習指導要領とコミュニケーション能力論を踏まえて
English Reading Skills to Be Developed through Literary Texts : From the Viewpoint of the New Course of Study and Theories of Communication Skills
小野 章
PP. 147 - 158
日本人英語学習者のエッセイに見られる共起表現の分析
An Analysis of Collocations in Intermediate-level EFL Learners' Writings
阪上 辰也
PP. 159 - 169
大人数授業において個別学習を実現する授業内多読の実践
In-Class Extensive Reading Activity to Assist Self-Paced Learning in a Large Class-Size Environment
鬼田 崇作
PP. 171 - 181
Student Reflections on Peer Feedback and Self-Assessments
学生の級友によるフィードバックと自己評価の振り返り
Song Katherine
PP. 183 - 201
Comparison of Linguistic Strategies among International Students in Japan
日本に住む留学生の交渉スタイルの比較
Takita Fuyuko
PP. 203 - 221
Anpassung der Unterrichtssprache an das Sprachniveau der Lernenden : Ergebnisse einer Befragung japanischer Deutschlernender
学習者の言語レベルへのクラスルーム言語の適合に関して : 日本人ドイツ語学習者を対象としたアンケート調査結果
Harting Axel
PP. 223 - 237
データベースを利用したオンライン型テスト・課題生成システムDGSGの機能拡張について
New Improvements in Hiroshima University's On-line German Grammar Exercise-Generating System
岩崎 克己
PP. 239 - 259
スイスの言語教育政策とティチーノ州のギムナジウムにおけるドイツ語教育
Language Policy of Switzerland and German Classes at a High School in Canton Ticino
吉満 たか子
PP. 261 - 272
日本人学習者に対するロシア語形容詞の語形変化の教授法
The Pedagogic Principles of Teaching Russian Adjectives to Japanese Students
トルストグゾフ セルゲイ
PP. 273 - 282
総目次