Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
27 号
( 2024-03-01 )
26 号
( 2023-03-01 )
25 号
( 2022-03-01 )
24 号
( 2021-03-01 )
23 号
( 2020-03-01 )
22 号
( 2019-03-01 )
21 号
( 2018-03-01 )
20 号
( 2017-03-01 )
19 号
( 2016-03-01 )
18 号
( 2015-03-01 )
17 号
( 2014-03-01 )
16 号
( 2013-03-01 )
15 号
( 2012-03-01 )
14 号
( 2011-03-01 )
13 号
( 2010-03-31 )
12 号
( 2009-03-31 )
11 号
( 2008-03-31 )
10 号
( 2007-03-31 )
9 号
( 2006-03-31 )
8 号
( 2005-03-31 )
7 号
( 2004-03-31 )
6 号
( 2003-03-31 )
5 号
( 2002-03-31 )
4 号
( 2001-03-31 )
3 号
( 2000-03-31 )
2 号
( 1999-03-31 )
1 号
( 1998-03-31 )
広島外国語教育研究
21 号
2018-03-01 発行
最新号
ISSN
:
1347-0892
発行元
:
広島大学外国語教育研究センター
Integrating the TOEIC® Writing Test with Small-Group Classes
TOEICライティングテストと少人数クラスとの統合
Uenishi Koji
Sakaue Tatsuya
Fraser Simon
Davies Walter
Lauer Joe
Selwood Jaime
Song Katherine
Morita Mitsuhiro
Kida Shusaku
PP. 1 - 12
Teaching and Evaluating a Medical English Flipped Learning Course
医学英語講座における反転授業の実践と評価
Enokida Kazumichi
Fraser Simon
Davies Walter
Tatsukawa Keiso
PP. 13 - 31
Planning a Full Neurosurgery Component for an Undergraduate Medical English Word List and Pedagogical Materials
医学生のための包括的な脳外科学の構成要素を扱う英語語彙リスト作成と教材開発
Fraser Simon
Davies Walter
Tatsukawa Keiso
Enokida Kazumichi
PP. 33 - 52
Effective Ways to Use Facebook in English Writing Classes
英語のライティング授業における Facebook の効果的利用法
Lauer Joe
PP. 53 - 63
Conflictual Perceptions of Intercultural Discourse: Cases of Power-related Discourse at Work and Student-centred Discourse at School
異文化談話の相反する認識 : 学生中心の談話に関する教師の認識と力関係に関する労働者の認識の事例
Takita Fuyuko
Rentoule Damian
PP. 65 - 84
Speech Acts in Three of Joseph Conrad’s Marlow Stories
ジョウゼフ・コンラッドのマーロウ三作品における言語行為
Davies Walter
Enokida Kazumichi
Fraser Simon
PP. 85 - 98
An Outline of an English Course Using James Bond
ジェームズ・ボンド(James Bond)映画を使った英語授業の構築と教材開発
Howell Peter
PP. 99 - 110
広大スタンダード6000語彙リスト(HiroTan)の開発と活用
Development and Utilization of the Hirodai Standard 6000 Vocabulary List (HiroTan)
榎田 一路
森田 光宏
阪上 辰也
鬼田 崇作
PP. 111 - 120
eポートフォリオシステムMaharaを用いた「広島大学英語Can-Doリスト」の活用
Application of the “Hiroshima University English Can-Do List” in the e-portfolio System Mahara
鬼田 崇作
榎田 一路
上西 幸治
草薙 邦広
阪上 辰也
田北 冬子
達川 奎三
森田 光宏
吉川 りさ
PP. 121 - 135
大学教養科目における英語による「平和科目」の提供
Providing a Liberal Arts Peace Studies Course in English at a Japanese University
達川 奎三
PP. 137 - 152
オンライン英語コースを援用したスピーキング授業の実践 : ALC NetAcademy NEXT 総合英語トレーニング中級コースの活用
Utilizing an Online English Learning Course in English Speaking Class
森田 光宏
PP. 153 - 167
外国語教育研究における第二種信号検出モデル : 基本の理解とベイジアンモデリング
The Type II Signal Detection Model in Foreign Language Teaching Research: Some Basics and Bayesian Modeling
草薙 邦広
PP. 169 - 185
Vermittlung sozio-pragmatischer Fähigkeiten in der Zielsprache mithilfe sozialer Netzwerke
ドイツ語授業におけるSNSを使用した社会語用論的スキルの教育法
Harting Axel
PP. 187 - 198
映画を使用した中級ドイツ語授業の実践例
Using the Movie “Im Labyrinth des Schweigens” in an Intermediate German Class
吉満 たか子
PP. 199 - 214
Investigating the Lexical Profile of a Popular Children’s Storybook Series
子ども向け絵本シリーズの語彙使用レベルの研究
Sponseller Aaron C.
PP. 215 - 228
英語教育におけるポストモダン絵本の活用 : Shaun Tan作The Red Treeをめぐる日本人英語学習者の多様な解釈に焦点をあてて
Using a Post-modernist Picture Book in EFL: Focusing on Japanese EFL Learners’ Various Interpretations of Shaun Tan’s The Red Tree
小野 章
清水 奈美
PP. 229 - 244
総目次