Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 21
Date of Issue:2018-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
医学生のための包括的な脳外科学の構成要素を扱う英語語彙リスト作成と教材開発
PP. 33 - 52
英語のライティング授業における Facebook の効果的利用法
PP. 53 - 63
異文化談話の相反する認識 : 学生中心の談話に関する教師の認識と力関係に関する労働者の認識の事例
Takita Fuyuko Rentoule Damian
PP. 65 - 84
ジョウゼフ・コンラッドのマーロウ三作品における言語行為
PP. 85 - 98
ジェームズ・ボンド(James Bond)映画を使った英語授業の構築と教材開発
PP. 99 - 110
Development and Utilization of the Hirodai Standard 6000 Vocabulary List (HiroTan)
PP. 111 - 120
Providing a Liberal Arts Peace Studies Course in English at a Japanese University
PP. 137 - 152
The Type II Signal Detection Model in Foreign Language Teaching Research: Some Basics and Bayesian Modeling
PP. 169 - 185
ドイツ語授業におけるSNSを使用した社会語用論的スキルの教育法
PP. 187 - 198
Using the Movie “Im Labyrinth des Schweigens” in an Intermediate German Class
PP. 199 - 214
子ども向け絵本シリーズの語彙使用レベルの研究
PP. 215 - 228
Using a Post-modernist Picture Book in EFL: Focusing on Japanese EFL Learners’ Various Interpretations of Shaun Tan’s The Red Tree
Ono Akira Shimizu Nami
PP. 229 - 244