Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 27
( 2024-03-01 )
Issue 26
( 2023-03-01 )
Issue 25
( 2022-03-01 )
Issue 24
( 2021-03-01 )
Issue 23
( 2020-03-01 )
Issue 22
( 2019-03-01 )
Issue 21
( 2018-03-01 )
Issue 20
( 2017-03-01 )
Issue 19
( 2016-03-01 )
Issue 18
( 2015-03-01 )
Issue 17
( 2014-03-01 )
Issue 16
( 2013-03-01 )
Issue 15
( 2012-03-01 )
Issue 14
( 2011-03-01 )
Issue 13
( 2010-03-31 )
Issue 12
( 2009-03-31 )
Issue 11
( 2008-03-31 )
Issue 10
( 2007-03-31 )
Issue 9
( 2006-03-31 )
Issue 8
( 2005-03-31 )
Issue 7
( 2004-03-31 )
Issue 6
( 2003-03-31 )
Issue 5
( 2002-03-31 )
Issue 4
( 2001-03-31 )
Issue 3
( 2000-03-31 )
Issue 2
( 1999-03-31 )
Issue 1
( 1998-03-31 )
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 17
Date of Issue:2014-03-01
current number
ISSN
:
1347-0892
Publisher
:
Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
Japan's New Directions for Improving Junior High School Students' Discourse Competence in English
日本人中学生の英語「談話能力」伸長のための新たな方向性
Tatsukawa Keiso
PP. 1 - 19
中学校英語教科書の比較検討 : wh 疑問詞に焦点を当てて
A Comparative Analysis of English Textbooks at Junior High School : With a Focus on Wh-interrogative Questions
Uenishi Koji
PP. 21 - 38
物語文読解においてフォーカス・オン・フォームを実践するための発問作り
Designing Teacher Questions to Implement Focus on Form in Reading Stories
Ono Akira
PP. 39 - 55
日本人英語学習者の派生語知識の発達 : 綴りの知識に焦点を当てて
The Development of Orthographic Knowledge of English Derivational Morphology by Japanese Learners of English
Morita Mitsuhiro
Kida Shusaku
PP. 57 - 70
第一言語における単語認知研究の現状と第二言語語彙研究への示唆
A Review of L1 Word Recognition Research and Its Implications for L2 Vocabulary Research
Kida Shusaku
Morita Mitsuhiro
PP. 71 - 91
縦断的学習者コーパスを用いた英語表現の経時変化の分析
An Analysis of Chronological Change of Fixed Expressions in Intermediate-level EFL Learners' Writings with a Longitudinal Learner Corpus
Tatsuya Sakaue
PP. 93 - 103
A Background Study for the Development of Medical English Corpora, Word Lists and University Course Materials in Japan
日本人大学生を対象とした「医学英語コーパス・語彙リスト・教材」開発のための基礎研究
Davies Walter
Fraser Simon
Tatsukawa Keiso
PP. 105 - 117
A Corpus Analysis of an Anatomy Textbook : Preliminary Findings and Implications for Medical English Materials Development
解剖学教科書のコーパス分析 : 基礎的研究と英語教材開発への示唆
Fraser Simon
Davies Walter
Tatsukawa Keiso
PP. 119 - 140
English Podcasting : A Study of a University Podcast-Based Course
英語学習用ポッドキャスト : ポッドキャストを活用した大学での英語コースに関する研究
Selwood Jaime
PP. 141 - 156
Memrise を活用したブレンド型授業の実践と課題
Development of Web-Based Vocabulary Training Materials Using a Free Application, Memrise, and Its Application in a Blended Learning Context
Yamamoto Goro
PP. 157 - 165
リスニング能力向上のためのディクテーションを中心とした授業実践
English Dictation Practice for Improving the Ability to Listen to English
Tatsuya Sakaue
PP. 167 - 172
Teaching Formal Email Writing in English
フォーマルな英語E メールライティングの指導
Song Katherine
PP. 173 - 193
Using Manga in Teaching English as a Foreign Language
英語教育におけるマンガを用いた新しい試み
Howell Peter
PP. 195 - 204
Conflicting Perceptions of Power Relations among Workers from Multicultural Backgrounds
異文化背景を持つ職業人の力関係に関する認識の違い
Takita Fuyuko
PP. 205 - 229
Are People in China Hungrier to Learn English than People in Japan?
日本人よりも中国人の方が英語学習におけるハングリー精神は強いか?
Lauer Joe
PP. 231 - 238
Faktoren bei der Wahl der Unterrichtssprache im DaF-Unterricht in Japan : Umfrage unter deutschen und japanischen Deutschlehrenden
日本のドイツ語授業における授業言語選択の際の諸要因 : ドイツ人および日本人ドイツ語教員に対するアンケート結果
Harting Axel
PP. 239 - 251
報告 : TOEIC(R) IP 全学一斉実施にかかるアンケート調査結果
Working Group on TOEIC (R) IP Questionnaire Survey
PP. 253 - 258
all_journal_index