Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 27
( 2024-03-01 )
Issue 26
( 2023-03-01 )
Issue 25
( 2022-03-01 )
Issue 24
( 2021-03-01 )
Issue 23
( 2020-03-01 )
Issue 22
( 2019-03-01 )
Issue 21
( 2018-03-01 )
Issue 20
( 2017-03-01 )
Issue 19
( 2016-03-01 )
Issue 18
( 2015-03-01 )
Issue 17
( 2014-03-01 )
Issue 16
( 2013-03-01 )
Issue 15
( 2012-03-01 )
Issue 14
( 2011-03-01 )
Issue 13
( 2010-03-31 )
Issue 12
( 2009-03-31 )
Issue 11
( 2008-03-31 )
Issue 10
( 2007-03-31 )
Issue 9
( 2006-03-31 )
Issue 8
( 2005-03-31 )
Issue 7
( 2004-03-31 )
Issue 6
( 2003-03-31 )
Issue 5
( 2002-03-31 )
Issue 4
( 2001-03-31 )
Issue 3
( 2000-03-31 )
Issue 2
( 1999-03-31 )
Issue 1
( 1998-03-31 )
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 25
Date of Issue:2022-03-01
current number
ISSN
:
1347-0892
Publisher
:
Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
Expanding a Third-Year Medical English Curriculum at a Japanese National University
日本の国立大学における医学部3年生英語カリキュラムの拡張
DAVIES Walter
FRASER Simon
TATSUKAWA Keiso
ENOKIDA Kazumichi
HIGA Marshall
PP. 1 - 13
Materials and Activities for an English Language Course Focusing on the Beatles
ビートルズ(the Beatles)を扱った英語語学コースの教材と活動
HOWELL Peter
PP. 15 - 28
Using Online Flipped Learning for Teaching English Language Speaking Skills at a Japanese University
日本国立大学における英語のスピーキングスキル教育への反転学習の活用
TANABE Julia
FRASER Simon
DAVIES Walter
PP. 29 - 44
Students’ Perceptions of the HyFlex Learning Model from Ukraine and Japan: A Realistic Future for University Language Learning?
ウクライナと日本の「Hyflex Learning Model」に対する学生の認識。大学での言語学習に現実的な未来はあるのか?
SELWOOD Jaime
NYKYTCHENKO Kateryna
PP. 45 - 59
Aspects of English Language Teaching in Japanese Universities
日本の大学における英語教育の諸相
LAUER Joe
PP. 61 - 76
Sequential Organization of L2 Complaint Strategies by Japanese and Thai Learners of English
不平表現方略の順序構造 : 日本人とタイ人英語学習者を対象にした比較研究
YAMAUCHI Yuka
FUKAZAWA Seiji
KIDA Shusaku
UMEKI Riko
PP. 77 - 90
Coherence, Cohesion, and Social Reality in Joseph Conrad’s Chance
ジョウゼフ・コンラッド『チャンス』における一貫性・結束性・社会的現実
DAVIES Walter
ENOKIDA Kazumichi
FRASER Simon
PP. 91 - 107
Evaluating Jarvis and Hashimoto’s Operationalizations of Word Types and Their Influence on Lexical Diversity Measures
JarvisとHashimotoによる単語タイプの運用とその語彙多様性指標への影響の評価
LI Yajie
FRASER Simon
CLENTON Jon
PP. 109 - 119
EFL Motivating Factors in Japanese Non-English / Intercultural Studies University Majors: A Mixed-Methods Approach
英語/異文化研究が専攻ではない大学生の英語を外国語として学ぶ学習動機要因 : 混合研究法
SHINYA Takahiro
HIGA Marshall
PP. 121 - 136
YouTube-Videos zum Deutschlernen für Lernende mit Japanisch als Muttersprache
YouTube で利用可能な日本人学生のためのドイツ語指導ビデオ
HARTING Axel
PP. 137 - 154
Creación de un corpus oral para el estudio de la conversación en español de aprendientes japoneses de ELE
スペイン語会話研究のための日本人SFL学習者による話し言葉コーパスの作成
GARCÍA RUIZ-CASTILLO Carlos
PP. 155 - 170
大学生の生活リズムが英語学習に与える影響に関する予備調査
A Preliminary Study on the Influence of College Students’ Life Rhythms on Learning English
Sakaue Tatsuya
Enokida Kazumichi
Yamauchi Katsuhiro
PP. 171 - 180
初・中級学習者用8言語例文パラレルコーパスの開発
A Parallel Corpus of Example Sentences in Eight Languages for Beginners and Intermediate Learners
Iwasaki Katsumi
PP. 181 - 198
コロナ禍におけるドイツの移民・難民のための統合コース
Integration Courses for Migrants and Refugees in Germany under the Coronavirus Pandemic
Yoshimitsu Takako
PP. 199 - 210
初修中国語オンライン定期試験の実践報告 : 大規模クラスにおける筆記試験実施の試み
A Report on Online Examinations in Chinese Language Courses for Beginners
Yamamoto Takako
PP. 211 - 220
コロナ禍における2021年度初修中国語教育の試み : 広島大学TA 制度の活用による初修外国語教育への挑戦
Teaching Chinese During the Coronavirus Pandemic in 2021: Improving Classes by using Hiroshima University’s Teaching Assistant System
Arami Hiroshi
PP. 221 - 237
all_journal_index