Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 27
( 2024-03-01 )
Issue 26
( 2023-03-01 )
Issue 25
( 2022-03-01 )
Issue 24
( 2021-03-01 )
Issue 23
( 2020-03-01 )
Issue 22
( 2019-03-01 )
Issue 21
( 2018-03-01 )
Issue 20
( 2017-03-01 )
Issue 19
( 2016-03-01 )
Issue 18
( 2015-03-01 )
Issue 17
( 2014-03-01 )
Issue 16
( 2013-03-01 )
Issue 15
( 2012-03-01 )
Issue 14
( 2011-03-01 )
Issue 13
( 2010-03-31 )
Issue 12
( 2009-03-31 )
Issue 11
( 2008-03-31 )
Issue 10
( 2007-03-31 )
Issue 9
( 2006-03-31 )
Issue 8
( 2005-03-31 )
Issue 7
( 2004-03-31 )
Issue 6
( 2003-03-31 )
Issue 5
( 2002-03-31 )
Issue 4
( 2001-03-31 )
Issue 3
( 2000-03-31 )
Issue 2
( 1999-03-31 )
Issue 1
( 1998-03-31 )
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 10
Date of Issue:2007-03-31
current number
ISSN
:
1347-0892
Publisher
:
Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
日本の英語教育改革に関する一考察 : JETプログラムを中心に
A Study of English Language Education Reform in Japan : Focusing on the JET Program
Tsuido Kazuaki
PP. 1 - 16
方略能力研究に関する理論的背景
The Theoretical Background of Communication Strategy Research
Tatsukawa Keiso
PP. 17 - 33
『雪国』の日英対照研究 : 感覚性の増減
A Comparative Study on SNOW COUNTRY and its English Edition : Variable Use of Imagery
Li Guodong
Zhang Yun
PP. 35 - 46
英語でのスピーキングに対する抵抗感の変化
Reducing EFL Learners' Unwillingness to Speak English
Isoda Takamichi
PP. 47 - 56
日本の大学における初修外国語の現状と改革のための一試案 : 主に, ドイツ語教育を例にして
The Current State of Second Foreign Language Education in Japanese Universities, and One Tentative Plan for Its Reform
Iwasaki Katsumi
PP. 57 - 83
広島大学キャンパス・ユビキタス・プロジェクトにかかる英語授業の実践(その2)
Classroom Practice in English Classes Based on the Hiroshima University Campus Ubiquitous Project : Report II
Enokida Kazumichi
Maeda Hiroaki
Isoda Takamichi
Tagashira Kenji
PP. 85 - 95
Offering Choices in English Language Classrooms : A Qualitative Study of Teachers' Ideas
英語授業設計における学習者の意見を取り入れることの可能性 : 教師の意見の質的分析
Davies Walter
PP. 97 - 107
Höflichkeit in deutschen und japanischen Bitten : ein Forschungsüberblick
ドイツ語と日本語の依頼における丁寧さ : 先行研究の概観
Harting Axel
PP. 109 - 126
Providing ESP Learners with the Vocabulary They Need : Corpora and the Creation of Specialized Word Lists
専門分野におけるコーパスを利用したワードリストに作成とその有効性
Fraser Simon
PP. 127 - 143
A Study on the Use of Stance Forms by Japanese EFL Learners in Discursive and Descriptive Writing
日本人英語学習者の散文的・描写的ライティングにおけるstance formsの使用に関する研究
Fordyce Kenneth
PP. 145 - 158
WBTの利用による個別学習と一斉指導の連携
Integration of Individualized Learning and Classroom Teaching by Using Web-Based Training
Maeda Hiroaki
PP. 159 - 168
外国語授業におけるペアワークの有効性 : ドイツ語授業での実践を基に
The Practice and Effects of Learning with Pair Work in German Classes
Yoshimitsu Takako
PP. 169 - 195
The Effectiveness of Blogs and E-mail Exchanges : A Project between Japan and Taiwan
ブログとe-メール交換の効果 : 日本と台湾の間の交流プロジェクト
Lauer Joe
Chiao Te-Li (Delin)
PP. 197 - 208
汉语数量词使用错误分析
Ro Tou
PP. 209 - 218
第2言語語彙研究における語彙習得研究 : 理論およびモデルの構築を目指して
Exploring the Theory and Models for Second Language Vocabulary : A Research Agenda for Second Language Vocabulary "Acquisition" Research
Tagashira Kenji
PP. 219 - 237
all_journal_index