Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 27
( 2024-03-01 )
Issue 26
( 2023-03-01 )
Issue 25
( 2022-03-01 )
Issue 24
( 2021-03-01 )
Issue 23
( 2020-03-01 )
Issue 22
( 2019-03-01 )
Issue 21
( 2018-03-01 )
Issue 20
( 2017-03-01 )
Issue 19
( 2016-03-01 )
Issue 18
( 2015-03-01 )
Issue 17
( 2014-03-01 )
Issue 16
( 2013-03-01 )
Issue 15
( 2012-03-01 )
Issue 14
( 2011-03-01 )
Issue 13
( 2010-03-31 )
Issue 12
( 2009-03-31 )
Issue 11
( 2008-03-31 )
Issue 10
( 2007-03-31 )
Issue 9
( 2006-03-31 )
Issue 8
( 2005-03-31 )
Issue 7
( 2004-03-31 )
Issue 6
( 2003-03-31 )
Issue 5
( 2002-03-31 )
Issue 4
( 2001-03-31 )
Issue 3
( 2000-03-31 )
Issue 2
( 1999-03-31 )
Issue 1
( 1998-03-31 )
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 20
Date of Issue:2017-03-01
current number
ISSN
:
1347-0892
Publisher
:
Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
Integrating the TOEICⓇ Speaking Test with Small Group Classes
TOEICスピーキングテストと少人数クラスとの統合
Uenishi Koji
Sakaue Tatsuya
Lauer Joe
Davies Walter
Fraser Simon
Howell Peter
Selwood Jaime
Song Katherine
Morita Mitsuhiro
Kida Shusaku
PP. 1 - 15
Exploring Japanese Speakers’ Use of Japanese Words and Conversation Style in English Language Interactions
日本語話者の英語コミュニケーションにおける日本語使用と会話スタイルの考察
Song Katherine
PP. 17 - 36
Can Japanese Students of English Significantly Improve /l/ Pronunciation?
英語を学ぶ日本人学生は音素 /l/ の発音を簡単に取得できるか?
Lauer Joe
PP. 37 - 48
Creating Online English Materials for Medical Students
医学部生のためのオンライン英語教材の開発
Fraser Simon
Davies Walter
Tatsukawa Keiso
Enokida Kazumichi
PP. 49 - 64
Mobile Learning in the Classroom: Past, Present, and Future
携帯端末を用いた語学教育発展の経緯と今後の展望
Selwood Jaime
PP. 65 - 78
Scrabble® Players as Model English Language Learners : Exploring Autonomous Learning Behavior of Regular and Long-Term Players at a Japanese University
英語学習者モデルとしてのScrabble®競技者 : 日本の大学における定期・長期競技者の自立した学習習慣に関する考察
Song Katherine
PP. 79 - 93
Interactional Dominance in International Baccalaureate and University Classroom Discourse : An Intercultural Perspective
国際バカロレア教育と大学での教室内談話における相互作用と優位性 : 異文化間の視点から
Takita Fuyuko
Rentoule Damian
PP. 95 - 114
Speech Acts, Social Reality, and the Cooperative Principle in Joseph Conrad’s Lord Jim
『ロード・ジム』における言語行為,社会的現実,協調の原理
Davies Walter
Enokida Kazumichi
Fraser Simon
PP. 115 - 134
Efficacy of Theme-based Listening Materials in English Writing : Focusing on Learner Affectivity
英語ライティングにおけるテーマ別リスニング教材の有効性 : 学習者の情意面に焦点を当てて
Uenishi Koji
PP. 135 - 146
Cross-Language Mediation in Foreign Language Teaching
外国語教育における言語間仲介能力の概念の検討
Howell Peter
PP. 147 - 155
Measuring Faculty EAP Self-Efficacy for Super Global Purposes : Using Rasch to Establish a Hierarchy of Faculty Developmental Needs
「スーパー・グローバル大学創生支援事業」下における学部構成員の学術英語に対する自己効力感の調査 : ラッシュ(Rasch, G.)の方法論を用いた学部構成員のための段階的な課題設定
Sponseller Aaron C.
PP. 157 - 168
Partnerkorrektur in der Zielsprache : Heraus- oder Überforderung der Lernenden?
Peer Correction in the Target Language : A Challenge Worth Taking?
Harting Axel
PP. 169 - 183
広島大学英語Can-Doリストの開発
The Development of a Hiroshima University English Can-Do List
Kida Shusaku
Enokida Kazumichi
Uenishi Koji
Kusanagi Kunihiro
Sakaue Tatsuya
Takita Fuyuko
Tatsukawa Keiso
Morita Mitsuhiro
Yamamoto Gorou
Yoshikawa Lisa
PP. 185 - 200
デジタル機器を利用した広島大学学生の英語学習実態に関する調査
How Personal Digital Devices Are Used for Learning English at Hiroshima University
Enokida Kazumichi
Morita Mitsuhiro
Sakaue Tatsuya
Kida Shusaku
PP. 201 - 213
英検「準1級」二次面接試験問題の「素材」と「質問文」の特徴
An Analysis of Test Items in the Eiken Pre-1st Grade Interview
Tatsukawa Keiso
Kusanagi Kunihiro
PP. 215 - 230
オンライン学習履歴データの統計的取り扱いについて
On the Statistical Treatment of Online Learning Log Data
Kusanagi Kunihiro
PP. 231 - 243
視覚的単語認知における語彙競合 : 先行研究の概観と第二言語語彙習得研究への応用可能性
Lexical Competition in Visual Word Recognition : Review of Previous Studies and its Applicability to L2 Vocabulary Acquisition Research
Kida Shusaku
PP. 245 - 259
不平発話行為の研究の概観と今後の展開
Second Language Complaint Realization and Its Future Directions
Fukazawa Seiji
Umeki Riko
PP. 261 - 272
日本人英語学習者の読解習慣と情意要因に関する実態調査 : 勉学以外の活字接触度と英文読解への態度を焦点に
The Relationship between Habitual Reading Behavior and Affective Domains : Out-of-School Reading Amount and Reading Attitude
Yoshikawa Lisa
PP. 273 - 284
日本人初級ドイツ語学習者の語彙調査(基本動詞100語)の結果分析
Analysis of a German Vocabulary Survey Test : 100 Basic Verbs Taught in Beginners Classes at Hiroshima University
Iwasaki Katsumi
PP. 285 - 306
ドイツ語学習における映画鑑賞の効果
Effects of Films in German Lessons
Yoshimitsu Takako
PP. 307 - 319
all_journal_index