Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
27 号
( 2024-03-01 )
26 号
( 2023-03-01 )
25 号
( 2022-03-01 )
24 号
( 2021-03-01 )
23 号
( 2020-03-01 )
22 号
( 2019-03-01 )
21 号
( 2018-03-01 )
20 号
( 2017-03-01 )
19 号
( 2016-03-01 )
18 号
( 2015-03-01 )
17 号
( 2014-03-01 )
16 号
( 2013-03-01 )
15 号
( 2012-03-01 )
14 号
( 2011-03-01 )
13 号
( 2010-03-31 )
12 号
( 2009-03-31 )
11 号
( 2008-03-31 )
10 号
( 2007-03-31 )
9 号
( 2006-03-31 )
8 号
( 2005-03-31 )
7 号
( 2004-03-31 )
6 号
( 2003-03-31 )
5 号
( 2002-03-31 )
4 号
( 2001-03-31 )
3 号
( 2000-03-31 )
2 号
( 1999-03-31 )
1 号
( 1998-03-31 )
広島外国語教育研究
23 号
2020-03-01 発行
最新号
ISSN
:
1347-0892
発行元
:
広島大学外国語教育研究センター
CALL教室を利用した英語授業におけるグループワークの試み
Utilizing the CALL System for Tight-spaced Group Work
榎田 一路
PP. 1 - 12
日本人英語学習者を対象としたCS指導のためのシラバス提案
Developing a Syllabus for Teaching Communication Strategies to Japanese Students
達川 奎三
PP. 13 - 30
小テストを用いたオンライン英語学習促進の実践
A Report on Facilitating Online English Vocabulary Learning with a Quiz
高橋 有加
PP. 31 - 44
オンライン教材におけるコンバージョンの多重ハードルモデル
A Multiple Hurdle Model for Students’ Conversions in Online English Learning Materials
草薙 邦広
PP. 45 - 61
ドイツ語初級者を対象としたプロジェクト型学習と情報メディア
Information Media and Project-based Learning for German Beginners
岩崎 克己
PP. 63 - 94
ドイツの移民・難民対象のオリエンテーションコースのカリキュラムと教科書に関する一考察
The Curriculum and Textbooks of the Orientation Course for Migrants and Refugees in Germany
吉満 たか子
PP. 95 - 110
Novelizations and their Pedagogic Potential
小説化作品とその教育的可能性
Howell Peter
PP. 111 - 120
The Impact on English Education of Adopting the Quarter System at Hiroshima University
クォーター制導入の教養教育英語科目への影響
Morita Mitsuhiro
PP. 121 - 136
Incorporating the TOEIC® Speaking and Writing Test into Regular First-year English Writing Classes
TOEIC® スピーキング・ライティングテストと通常の1年生英語ライティングクラスとの統合
Uenishi Koji
Fraser Simon
Takita Fuyuko
Sakaue Tatsuya
Selwood Jaime
Kida Shusaku
PP. 137 - 148
Memories of Sail and Steam in Joseph Conrad’s ‘Youth’
ジョウゼフ・コンラッド「青春」における帆船と蒸気船の記憶
Enokida Kazumichi
Davies Walter
Fraser Simon
PP. 149 - 161
Student Perceptions toward the Use of Facebook in English Writing Classes
英語ライティング授業におけるFacebook使用に対する受け止め
Lauer Joe
PP. 163 - 176
Japanese University Students’ Hungarian Language Learning Experiences: A Multiple Case Study
日本人留学生によるハンガリー語修得に関する考察 : 現地でのケース・スタディの報告
Tanabe Julia
PP. 177 - 192
Intercultural Sensitivity and its Impact on Ethnocentric Attitudes in Intercultural Communication
異文化間の感受性と異文化コミュニケーションにおける民族中心的態度への影響
Takita Fuyuko
PP. 193 - 200
Reflections on an EMP (English for Medical Purposes) Project
医学に特化した英語教育(EMP)プロジェクトの総括
Davies Walter
Fraser Simon
Tatsukawa Keiso
Enokida Kazumichi
PP. 201 - 216
Revolutionising Poster Presentations through Digital Technology
教室外でのデジタルテクノロジーを活用したポスター発表活動
Selwood Jaime
PP. 217 - 228
Eignung sozialer Netzwerke für das Deutschlernen in Japan
The Usefulness of Social Networks for Learning L2 German in Japan
Harting Axel
PP. 229 - 241
総目次