Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 23
Date of Issue:2020-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
PP. 1 - 12
Developing a Syllabus for Teaching Communication Strategies to Japanese Students
PP. 13 - 30
A Report on Facilitating Online English Vocabulary Learning with a Quiz
PP. 31 - 44
A Multiple Hurdle Model for Students’ Conversions in Online English Learning Materials
PP. 45 - 61
Information Media and Project-based Learning for German Beginners
PP. 63 - 94
PP. 95 - 110
小説化作品とその教育的可能性
PP. 111 - 120
PP. 121 - 136
TOEIC® スピーキング・ライティングテストと通常の1年生英語ライティングクラスとの統合
PP. 137 - 148
ジョウゼフ・コンラッド「青春」における帆船と蒸気船の記憶
PP. 149 - 161
英語ライティング授業におけるFacebook使用に対する受け止め
PP. 163 - 176
日本人留学生によるハンガリー語修得に関する考察 : 現地でのケース・スタディの報告
PP. 177 - 192
異文化間の感受性と異文化コミュニケーションにおける民族中心的態度への影響
PP. 193 - 200
PP. 201 - 216
教室外でのデジタルテクノロジーを活用したポスター発表活動
PP. 217 - 228
The Usefulness of Social Networks for Learning L2 German in Japan
PP. 229 - 241