Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
35 号
( 2023-03-23 )
34 号
( 2022-03-23 )
33 号
( 2021-03-23 )
32 号
( 2020-03-23 )
31 号
( 2019-03-22 )
30 号
( 2018-03-22 )
29 号
( 2017-03-22 )
28 号
( 2016-03-22 )
27 号
( 2015-03-20 )
26 号
( 2014-03-20 )
25 号
( 2013-03-22 )
24 号
( 2012-03-22 )
22・23 号
( 2011-03-22 )
21 号
( 2009-03-22 )
20 号
( 2008-03-22 )
19 号
( 2007-03-25 )
18 号
( 2006-03-25 )
17 号
( 2005-03-25 )
16 号
( 2004-03-25 )
15 号
( 2003-03-25 )
14 号
( 2002-03-23 )
音楽文化教育学研究紀要
34 号
2022-03-23 発行
※翻訳稿につきましては、著作権で認められる範囲内で掲載しております。
最新号
ISSN
:
1347-0205
発行元
:
広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
論文
インクルーシブ授業の視点でみるイタリアの中学校音楽科教科書 : fantasia e musica(2017)の内容を中心に
Italian Junior High School Music Textbook from an Inclusive Teaching Perspective: Fantasia e Musica (2017), with a Focus on its Content
大野内 愛
PP. 3 - 13
音楽科教員養成課程における声楽のグループレッスン指導 : 学生による授業記録を中心に
Group Lesson Teaching of Vocal Music in the Music Teacher Training Program: With a focus on Class Records by Students
大野内 愛
枝川 一也
PP. 15 - 20
Effects of Musical Activities on Children in Japan with Diverse Cultural or Lingual Backgrounds: Enhancing Children’s Emotional Well-being
ITO Shin
OGATA Chisaki
SAKATA Hiroki
WATANABE Ami
HIGUCHI Fumito
PP. 21 - 28
生涯音楽学習としての大学公開講座の意義と課題 : 広島大学公開講座『合唱の喜びを分かち合おう』を事例に
Significance and Problems with University Extension Courses from a Lifelong Music Learning Perspective: A Case of Hiroshima University Extension Course “Let’s enjoy chorus”
小坂 光
伊藤 真
PP. 29 - 36
豊かな音楽表現を目指したピアノ演奏法の基礎と指導法 : ライグラフメソードのタッチや身体の使い方に着目して
Fundamentals of Piano Performance and Teaching Methods for Expressive Music: Focusing on the Touch and Body Usage of the Leygraf Method
梅村 知世
髙旗 健次
PP. 37 - 44
ワシントン州音楽スタンダードにおける音楽リテラシー : 「創造」領域を中心に
Music Literacy in Washington State Music Standards: “Creative” Domain
廣濱 隆世
PP. 45 - 52
幼児音楽教育におけるミュージカリティの検討 : 「5つの基礎的な制約」に着目して
Musicality in Early Childhood Music Education: Focusing on the Five Fundamental Constraints
尾潟 千咲
PP. 53 - 60
総目次