Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Volume 30
( 2024-03-15 )
Volume 29
( 2023-03-17 )
Volume 28
( 2022-03-18 )
Volume 27
( 2021-03-19 )
Volume 26
( 2020-03-20 )
Volume 25
( 2019-03-20 )
Volume 24
( 2018-03-22 )
Volume 23
( 2017-03-22 )
Volume 22
( 2016-03-22 )
Volume 21
( 2015-03-20 )
Volume 20
( 2014-03-21 )
Volume 19
( 2013-03-21 )
Volume 18
( 2012-03-20 )
Volume 17
( 2011-03-20 )
Volume 16
( 2010-03-20 )
Volume 15
( 2009-03-20 )
Volume 14
( 2008-03-20 )
Volume 13
( 2007-03-20 )
Volume 12
( 2006-03-20 )
Volume 11
( 2005-03-20 )
Volume 10
( 2004-03-20 )
Volume 9
( 2003-03-20 )
Volume 8
( 2002-03-20 )
Volume 7
( 2001-03-20 )
Volume 6
( 2000-03-20 )
Volume 5
( 1999-03-20 )
Volume 4
( 1998-03-20 )
Volume 3
( 1997-03-20 )
Volume 2
( 1996-03-20 )
Volume 1
( 1995-03-20 )
Hiroshima journal of school education
Volume 11
Date of Issue:2005-03-20
current number
ISSN
:
1341-111X
Publisher
:
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences,
Hiroshima University
子どもへの言葉かけに関する研究 : 「ほめ」と「叱り」に着目して
A Study on Verbal Communication to Children with Special Reference to "Praises" and "Reproofs"
Nagata Ryota
Misaki Chihiro
Mori Toshiaki
PP. 37 - 44
第2次世界大戦後の日本において保健体育教師に求められてきた専門的力量
Expectations as the Profession on the Physical Education Teacher in Japan after World War II
Kihara Seiichiro
Iwata Shotaro
Matsuda Yasusada
PP. 51 - 62
教員養成のための「経済学」の構築 : 「市場機能」編
The Construction of Economics for Education Training Courses : Part of Market Mechanism
Morita Hideki
PP. 63 - 72
海と海辺の生物を題材とした体験・学習活動の実践(3)
Practice of Experience and Study Activities Dealing with the Living Thing of the Sea and the Beach (3)
Torigoe Kenji
Ohtsuka Susumu
Yamauchi Takeo
Ohshika Kiyoyuki
PP. 73 - 79
地域の水環境をテーマとした総合的な学習の時間における取り組み : 東広島市立西条小学校4年生の事例
Period for Integrated Study through the Water-Environment Study : A Case of the Fourth Grader in Saijo Elementary School
Takeshita Shunji
Koga Nobuyoshi
Yamasaki Hirofumi
Asakura Atsushi
Kihara Masahiro
Nishida Sachiko
Une Eriko
PP. 81 - 86
幼稚園児と哲学する : 自然教材での遊びの開発可能性に関する教育方法的考察
Philosophieren mit Kindergartenkindern : Methodische Überlegungen über die Entwicklungsmöglichkeiten im Spiel mit Naturmaterialien, aus dem ausserschulischen Bereich
Dobashi Takara
Ralla Mechthild
PP. 141 - 152
よい美術教育を創る7つの指針
Seven Guiding Principles in Designing Good Art Education
Wakamoto Sumio
PP. 163 - 172
all_journal_index