Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 27
( 2024-03-01 )
Issue 26
( 2023-03-01 )
Issue 25
( 2022-03-01 )
Issue 24
( 2021-03-01 )
Issue 23
( 2020-03-01 )
Issue 22
( 2019-03-01 )
Issue 21
( 2018-03-01 )
Issue 20
( 2017-03-01 )
Issue 19
( 2016-03-01 )
Issue 18
( 2015-03-01 )
Issue 17
( 2014-03-01 )
Issue 16
( 2013-03-01 )
Issue 15
( 2012-03-01 )
Issue 14
( 2011-03-01 )
Issue 13
( 2010-03-31 )
Issue 12
( 2009-03-31 )
Issue 11
( 2008-03-31 )
Issue 10
( 2007-03-31 )
Issue 9
( 2006-03-31 )
Issue 8
( 2005-03-31 )
Issue 7
( 2004-03-31 )
Issue 6
( 2003-03-31 )
Issue 5
( 2002-03-31 )
Issue 4
( 2001-03-31 )
Issue 3
( 2000-03-31 )
Issue 2
( 1999-03-31 )
Issue 1
( 1998-03-31 )
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 6
Date of Issue:2003-03-31
current number
ISSN
:
1347-0892
Publisher
:
Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
初級ドイツ語授業におけるビデオ制作の試み : テクノロジーの利用によって可能となったプロジェクト型外国語学習
A Video Project in Beginning German Classes : How Information Technology Can Help Foreign Language Classes
Iwasaki Katsumi
PP. 15 - 35
Creating an On-line Writing Course
Lauer Joe
PP. 53 - 69
An Interim Report on a Project to Develop On-Line Video Materials Based on Findings in Cross-cultural Pragmatics
異文化語用論をべースにしたオンライン型ビデオ教材の開発研究
Fukazawa Seiji
Ito Yasuko
Harsch Kenton
PP. 71 - 79
日本の英語学習者における学習方略と学習成果 : 性差を考慮した適性処遇交互作用の観点から
Japanese EFL Learners' Learning Strategy Use and Learning Achievement : Gender Differences and Aptitude Treatment Interaction Theory
Maeda Hiroaki
PP. 81 - 90
広島大学バーチャルユニバーシティ : オンラインドイツ語講座の構築 その2
Hiroshima University 's Virtual University : On-line German Course - No. 2 -
Iwasaki Katsumi
PP. 91 - 101
広島大学ユニヴェルシテ・ヴィルチュエル・フランセーズ : オンラインフランス語講座製作の試みと可能性
«Université virtuelle française» à l'Université de Hiroshima : Essai de créer les cours de la langue française reliés à Internet
Hirate Tomohiko
PP. 103 - 116
中国語聴取法教材資料集 : 《她俩和他俩》(2)
Chinese Language Listening Materials (2)
Ogawa Yasuo
PP. 117 - 129
到達目標型教育に向けた英語テストの改善 : 古典的テスト理論と項目応答理論に基づいて
Test Improvement toward Criterion-referenced Evaluation and Education : Based on Classical Test Theory and Item Response Theory
Maeda Hiroaki
PP. 131 - 140
all_journal_index