Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 27
( 2024-03-01 )
Issue 26
( 2023-03-01 )
Issue 25
( 2022-03-01 )
Issue 24
( 2021-03-01 )
Issue 23
( 2020-03-01 )
Issue 22
( 2019-03-01 )
Issue 21
( 2018-03-01 )
Issue 20
( 2017-03-01 )
Issue 19
( 2016-03-01 )
Issue 18
( 2015-03-01 )
Issue 17
( 2014-03-01 )
Issue 16
( 2013-03-01 )
Issue 15
( 2012-03-01 )
Issue 14
( 2011-03-01 )
Issue 13
( 2010-03-31 )
Issue 12
( 2009-03-31 )
Issue 11
( 2008-03-31 )
Issue 10
( 2007-03-31 )
Issue 9
( 2006-03-31 )
Issue 8
( 2005-03-31 )
Issue 7
( 2004-03-31 )
Issue 6
( 2003-03-31 )
Issue 5
( 2002-03-31 )
Issue 4
( 2001-03-31 )
Issue 3
( 2000-03-31 )
Issue 2
( 1999-03-31 )
Issue 1
( 1998-03-31 )
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 26
Date of Issue:2023-03-01
current number
ISSN
:
1347-0892
Publisher
:
Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
Expansion of the Hiroshima University English Can-Do List to Support English Learning Outside the Classroom
教室外での英語学習を支援するための広島大学英語Can-Doリストの拡充
AMANO Shuichi
YAMAUCHI Yuka
SAKAUE Tatsuya
TAKAHASHI Yuka
NAKAGAWA Atsushi
YAMAUCHI Katsuhiro
PP. 1 - 15
Investigating the English Language Needs of Hospital Medical Teams
病院医療チームの英語ニーズに関する調査
HIGA Marshall
DAVIES Walter
FRASER Simon
PP. 17 - 30
Teaching English with Tim Burton’s Batman: A Comic-book Supplementation of the Three-Block Movie-English Method
ティム・バートン作『バットマン』を用いた英語指導 : Three-Block Movie-English Method の漫画による補足
HOWELL Peter
PP. 31 - 44
Peer Commenting on Written Assignments for a Japanese University Online English Course
日本の大学のオンライン英語コースにおける課題文のピア・コメント化
TANABE Julia
DAVIES Walter
FRASER Simon
PP. 45 - 62
A Pedagogical Framework for the Development of Software for EFL Learners
EFL学習者を対象としたソフトウエア開発のための教育学的枠組み
HIGA Marshall
ASHIDA Yoichiro
PP. 63 - 77
A Review of McLean’s Evidence for the Adoption of the Flemma as an Appropriate Word Counting Unit
フレマを適切な単語カウント単位として採用したMcLeanの根拠についての一考察
LI Yajie
FRASER Simon
CLENTON Jon
PP. 79 - 92
A Review and Evaluation of Suzuki and Kormos’ Investigation into the Link between Cognitive and Utterance Fluency: The Multidimensionality of Second Language Oral Fluency
認知的流暢性と発話的流暢性の関連性に関する鈴木とKormosの調査のレビューと評価 : 第二言語口頭流暢性の多次元性
CLINGWALL Dion
PP. 93 - 104
Las alternancias de turno impropias en la conversación en español como lengua extranjera de aprendientes japoneses
日本人SFL学習者によるスペイン語会話における逸脱したターンテイキング
GARCÍA RUIZ-CASTILLO Carlos
PP. 105 - 121
Schulung im kritischen Umgang mit authentischen Lernmaterialien: YouTube-Videos im japanischen Deutschunterricht
日本のドイツ語教育におけるYouTubeビデオ : 言語素材を批判的に使用する方法のトレーニング
HARTING Axel
PP. 123 - 136
初・中級学習者用例文パラレルコーパスPARC∞と教材作成システム
A Parallel Corpus of Example Sentences for Beginners and Intermediate-Level Learners: PARC∞
IWASAKI Katsumi
PP. 137 - 153
ドイツ語初学者の発音習得に関する一考察 : アンケート調査を基に
A Study on Pronunciation Acquisition of Beginners in German: Based on a Questionnaire Survey
YOSHIMITSU Takako
PP. 155 - 170
オンデマンド授業を補完する取り組み : ライブ講座と学習支援動画を通して
Complementary Lectures to On-Demand Classes: Through Live Lessons and Learning-Support Videos
YAMAUCHI Katsuhiro
YAMAUCHI Yuka
NAKAGAWA Atsushi
PP. 171 - 180
英語の音声単語認知におけるトップダウン処理 : 熟達度およびリスニング方略指向性の関係から
Top-down Effects on Oral English Word Recognition: Relationships With Proficiency and Listening Strategy Orientation
YAMAUCHI Yuka
PP. 181 - 192
all_journal_index