Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 26
Date of Issue:2023-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
PP. 17 - 30
ティム・バートン作『バットマン』を用いた英語指導 : Three-Block Movie-English Method の漫画による補足
PP. 31 - 44
日本の大学のオンライン英語コースにおける課題文のピア・コメント化
PP. 45 - 62
EFL学習者を対象としたソフトウエア開発のための教育学的枠組み
HIGA Marshall ASHIDA Yoichiro
PP. 63 - 77
フレマを適切な単語カウント単位として採用したMcLeanの根拠についての一考察
PP. 79 - 92
認知的流暢性と発話的流暢性の関連性に関する鈴木とKormosの調査のレビューと評価 : 第二言語口頭流暢性の多次元性
CLINGWALL Dion
PP. 93 - 104
日本人SFL学習者によるスペイン語会話における逸脱したターンテイキング
PP. 105 - 121
日本のドイツ語教育におけるYouTubeビデオ : 言語素材を批判的に使用する方法のトレーニング
PP. 123 - 136
A Parallel Corpus of Example Sentences for Beginners and Intermediate-Level Learners: PARC∞
PP. 137 - 153
A Study on Pronunciation Acquisition of Beginners in German: Based on a Questionnaire Survey
PP. 155 - 170
PP. 171 - 180
Top-down Effects on Oral English Word Recognition: Relationships With Proficiency and Listening Strategy Orientation
PP. 181 - 192