Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
16 号
( 2024-03-30 )
15 号
( 2023-03-30 )
14 号
( 2022-03-30 )
13 号
( 2021-03-30 )
12 号
( 2019-11-30 )
11 号
( 2018-03-16 )
10 号
( 2017-03-16 )
9 号
( 2016-03-16 )
8 号
( 2015-03-16 )
7 号
( 2014-04-30 )
6 号
( 2013-04-30 )
5 号
( 2012-03-31 )
4 号
( 2011-03-31 )
3 号
( 2010-03-31 )
2 号
( 2009-03-31 )
1 号
( 2007-09-01 )
学習開発学研究
7 号
2014-04-30 発行
最新号
ISSN
:
1883-8200
発行元
:
広島大学大学院人間社会科学
研究科学習開発学領域
表紙・目次・奥付
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
PP. -
巻頭言
森 敏昭
PP. 1 - 1
学級での援助要請を促す教師の工夫とは : PAC分析を中心とした仮説生成的研究
How Classroom Teachers Promote their Students' Ability of Help?seeking in their Chases.
津田 真李
青木 多寿子
PP. 3 - 9
学校改善に活かす目標管理の運用方法に関する事例研究 : 「共有」を核とした公立中学校の実践より
The case study on the operation method of the management by objectives to utilize school improvement : From the practice of certain public junior high school at the core "sharing"
諏訪 英広
髙谷 哲也
PP. 11 - 18
大学生のキャリア・パースペクティブ形成に及ぼすソーシャルサポートおよびメンタリングの効果の検討
Effects of Social Supports and Mentoring on Career Perspective of University Students
西分 翔太
児玉 真樹子
PP. 19 - 27
ブルーナーにおける幼児教育・保育論の展開に関する一考察 : 教育に関わる著作を中心に
A Study on the development of early childhood education and child care theory in Bruner : Focus on the writings of Education
今井 康晴
PP. 29 - 35
Quality of life outcomes' in early motherhood in Austria : The impact of internal and external resources
Mautner Eva
PP. 37 - 43
ノートテイキングに関する探索的検討 : 講義の状況的特性に着目して
An exploratory study of note-taking : Focusing on the situational characteristics of lectures
野中 陽一朗
井上 弥
PP. 45 - 49
校長・ミドルリーダーのリーダーシップ及び学校の組織風土と生徒指導の取組との関連
The Relevance among Mid-level leader & Principal's Leadership, School Climate and Guidance
米沢 崇
山崎 茜
栗原 慎二
PP. 51 - 58
土佐の風土に根ざした地域教材開発研究
Development of the Multidisciplinary Educational Materials on Locally-Caught Fish "Skipjack Tuna"
柴 英里
菊地 るみ子
山中 文
岡谷 英明
吉岡 一洋
中道 一心
受田 浩之
芝 京
山本 哲治
PP. 59 - 67
総目次