Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
16 号
( 2024-03-30 )
15 号
( 2023-03-30 )
14 号
( 2022-03-30 )
13 号
( 2021-03-30 )
12 号
( 2019-11-30 )
11 号
( 2018-03-16 )
10 号
( 2017-03-16 )
9 号
( 2016-03-16 )
8 号
( 2015-03-16 )
7 号
( 2014-04-30 )
6 号
( 2013-04-30 )
5 号
( 2012-03-31 )
4 号
( 2011-03-31 )
3 号
( 2010-03-31 )
2 号
( 2009-03-31 )
1 号
( 2007-09-01 )
学習開発学研究
12 号
2019-11-30 発行
最新号
ISSN
:
1883-8200
発行元
:
広島大学大学院人間社会科学
研究科学習開発学領域
表紙・目次・奥付
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
PP. -
巻頭言
山内 規嗣
PP. 1 - 1
感性教育論の展開(2) : 感覚・感受性
A Development of the Theory of Aesthetic Education (2): Sensation and Sensitivity
樋口 聡
PP. 3 - 12
Some philosophical issues relating to identity, personhood, ethics, knowledge, language, culture, and education
Splitter Laurance J.
PP. 13 - 22
アイデンティティ、人格、倫理、知識、言語、文化、教育についての哲学的考察
Some philosophical issues relating to identity, personhood, ethics, knowledge, language, culture, and education
スプリッター ロランス・J
須谷 弥生
樋口 聡
PP. 23 - 32
過去の後悔に基づく後悔予期が自己肯定意識に及ぼす影響
The effect of anticipated regret based on regret in past on sense of self-positiveness
青木 多寿子
上田 紋佳
太田 陸
PP. 33 - 38
教師と生徒の学習場面における協同に関する学習観が学業的援助要請に及ぼす影響 : 小学校と中学校の比較に焦点を当てた検討
Effects of Teachers' and Students' Beliefs about Cooperative Learning on Academic Help-Seeking: Focusing on Differences between Elementary Schools and Middle Schools
野﨑 秀正
PP. 39 - 49
The Nature of Sports Groups in Japan: Or Its Relation to Violent Phenomena
Matsuda Taiki
PP. 51 - 60
Asexualであるという自覚はいかにしてなされ自己受容されるのか? : ライフストーリー・インタビューによる事例から
How Occurs the Awareness of and the Acceptance of being Asexual?: Case study by life-story interview
吉岡 真梨子
PP. 61 - 70
他者説明による理解の深まりに関する研究 : 母語使用と第二言語使用
The effect of explanation to others on the speaker's comprehension: Using mother tongue and second language
楊 嘉寧
PP. 71 - 79
絵本の読み聞かせにおけるグループサイズは幼児の反応に影響を及ぼすか?
Does the Group Size during a Picture Book-reading Affect the Pre-school Children's Response?
吉岡 真梨子
古家 遥
井上 弥
PP. 81 - 89
日本語の本を読むことを促す要因 : 日本語による読書行動モデル構築の試み
Factors that prompt international students to participate in Reading activities: Using path analysis to develop a relational model
楊 嘉寧
井上 弥
PP. 91 - 97
研究ノート
日本における子育て支援に関わる施策の動向と課題
Trends and Issues of Child-rearing Support Measures in Japan
趙 碩
藤井 瞳
藺 鵬
東 費暁
PP. 99 - 105
報告
小学校教員育成カリキュラムにおける教職志望学生の学びに関する一考察(1)
A Study on Learning of Teacher Aspiring Students in Primary Teacher Education Curriculum (1)
米沢 嵩
児玉 真樹子
山内 規嗣
PP. 107 - 116
総目次