Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 70
( 2024-03-31 )
Issue 69
( 2023-03-31 )
Issue 68
( 2022-03-31 )
Issue 67
( 2021-03-31 )
Issue 66
( 2020-03-31 )
Issue 65
( 2019-03-31 )
Issue 64
( 2018-03-31 )
Issue 63
( 2017-03-31 )
Issue 62
( 2016-03-31 )
Issue 51
( 2005-03-31 )
Bulletin of theory and practice in secondary education
Issue 63
Date of Issue:2017-03-31
current number
ISSN
:
1349-7782
Publisher
:
Hiroshima University High School
巻頭言
Takemura Shinji
PP. -
読みのヴァージョンⅡ : 語りのダイナミズムへ
Version of Reading II: Point of View of Narrative Dynamism
Takemura Shinji
PP. 3 - 10
聞き手を意識する返歌創作の授業
Creative Lessons in Tanka: Being Conscious of Listeners
Koda Naoyuki
PP. 11 - 20
世界史におけるアクティヴ・ラーニングの開発研究 : 学びの段階性と向上性の保障
World History Unit for Active Learning Development Studies: Security for a Gradability and Improvement of the Learning
Miyamoto Hideyuki
PP. 21 - 28
対立をこえるための公民科授業の構想 : 哲学の自然主義的転回をふまえた公民科授業への「感情」の導入
Citizenship Lessons to Solve Conflicts: Including “Emotions” in Citizenship Lessons Based on Naturalistic Perspectives of Philosophy
Abe Tetsuhisa
PP. 29 - 37
高等学校数学における放物線の指導に関する考察
A Study on the Teaching of Parabolas in High School Mathematics
Inoue Yoshifumi
PP. 39 - 46
てこクランク機構を題材とする中学校数学の授業実践
A Study on Teaching Material about a Lever Crank Mechanism in Junior High School Mathematics
Moriwaki Masayasu
PP. 47 - 51
地学基礎「地球の形と大きさ」における学びを深める単元構成
Development of a Science Curriculum on the “Configuration and Size of the Earth” for Learners to Deepen Their Learning in Senior High Schools
Sugita Taiichi
PP. 53 - 60
中学1年生による小学校英語活動に対するとらえ方について : 書く活動の有無と開始学年による意識の違いについて
Awareness of Japanese 7th Graders Engaged in English Activities in Primary School: Differences in Students’ Awareness Depending on Experiences of Writing Activities or Length of Learning
Ishihara Yoshifumi
PP. 61 - 66
英語科におけるアクティブ・ラーニング型の授業を目指して(実践報告) : 高校2年コミュニケーション英語Ⅱにおける,互いに教えあい学びあう授業の試み
Adopting “Active Learning” (A Practical Report) in English Classes: Peer-tutoring for 11th Graders in “English Communication II”
Ishihara Yoshifumi
PP. 67 - 74
『視写の書』を用いた高校生の英語ライティング技能向上
Improving the Writing Skills of Senior High School Students Through the Use of The Copying Booklet
Yamaoka Taiki
PP. 75 - 87
世界のソバ料理から日本の伝統食の力を再発見し未来に繋ぐ教材開発
Development of Teaching Materials for Understanding the Value of Traditional Dishes: Soba (Buckwheat)
Ichinose Takae
PP. 89 - 98
VPDCA サイクルを活用し,積極的生徒指導の視点に立った生徒会活動の支援のあり方
Utilizing the VPDCA Cycle: A Way to Support Student Council Activities Based on Active Student Guidance
Yoshida Hiroyasu
PP. 99 - 111
和歌の特徴を考慮した系統的なアプローチの一試案
A Systematic Approach to Identify the Features of Waka Poems
Mine Naomi
PP. 126 - 112
all_journal_index