Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 70
( 2024-03-31 )
Issue 69
( 2023-03-31 )
Issue 68
( 2022-03-31 )
Issue 67
( 2021-03-31 )
Issue 66
( 2020-03-31 )
Issue 65
( 2019-03-31 )
Issue 64
( 2018-03-31 )
Issue 63
( 2017-03-31 )
Issue 62
( 2016-03-31 )
Issue 51
( 2005-03-31 )
Bulletin of theory and practice in secondary education
Issue 69
Date of Issue:2023-03-31
current number
ISSN
:
1349-7782
Publisher
:
Hiroshima University High School
巻頭言
Suzuki Yumiko
PP. 1 - 1
語りに着目した読みの深まりに関する考察 : 「空中ブランコ乗りのキキ」(別役実)の場合
A study on deepening of reading comprehension focusing on narration: The case of Kiki on the Trapeze
MURATAKA Satoko
PP. 3 - 14
「公共の扉」で習得した「見方・考え方」の活用を促す授業開発 : 公共の扉の単元構成とルールメイキング導入の試み
Rule-making classes in the Public subject
ABE Tetsuhisa
PP. 15 - 22
人間としての在り方生き方を探究する「公共」の単元開発 : 徳倫理の導入による「対立をこえる力」の育成
Overcoming Conflicts Ⅵ
ABE Tetsuhisa
PP. 23 - 30
SDGs推進に向けた教育実践開発の取り組み
Efforts to develop educational practices to promote SDGs
TURUTA Teruki
PP. 31 - 42
問題作成学習による「主体的に学習に取り組む態度」の評価
Assessment of “Attitude of proactive learning” through problem posing learning
KIDA Hideaki
PP. 43 - 48
中高接続を意識した中学校数学科学習指導についての考察 : 塩山の稜線の授業実践を通して
Teaching of Mathematics in Junior High Schools with an Awareness of the Junior High School-High School Connection: Through classroom practice on the ridge of Salt Mountains.
KUROKI Yudai
PP. 49 - 56
理科の見方・考え方を働かせた「地震が人間にもたらす恵みと災害」の探究
Development of Learning to Explore Nature Using Scientific Perspectives and Thinking: Blessings and Disasters that Earthquakes Bring to Humans
SUGITA Taiichi
PP. 57 - 70
英語科若手教員のための「スターターハンドブック」の提案 : 働き始めの『どうしたらいいだろう』に寄り添うために「英語コミュニケーションⅠ」編
Proposal for a “Starter Handbook” for New English Teachers
KUROGI Yosuke
KAGEYAMA Yuto
HISAMATSU Narichika
PP. 71 - 80
科学系高校生のためのESP開発基礎研究 : 語彙の観点から
Developing English for Specific Purposes Course for Natural Science at the Secondary Level: A Vocabulary Perspective
YAMAOKA Taiki
PP. 81 - 88
all_journal_index