Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
70 号
( 2024-03-31 )
69 号
( 2023-03-31 )
68 号
( 2022-03-31 )
67 号
( 2021-03-31 )
66 号
( 2020-03-31 )
65 号
( 2019-03-31 )
64 号
( 2018-03-31 )
63 号
( 2017-03-31 )
62 号
( 2016-03-31 )
51 号
( 2005-03-31 )
中等教育研究紀要
68 号
2022-03-31 発行
最新号
ISSN
:
1349-7782
発行元
:
広島大学附属中・高等学校
巻頭言
鈴木 由美子
PP. -
「対立をこえる」力を育成する新科目「公共」の経済単元開発
Overcoming Conflicts Ⅴ
阿部 哲久
PP. 3 - 20
中学生における広島県市区町村に対する地域イメージ : 「広島かるた」の作成と分析
Junior High School Students' Image of Towns and Cities in Hiroshima Prefecture: Analysis of Hiroshima Karuta
番匠谷 省吾
PP. 21 - 30
企業提案を題材としたロールプレイ教材の開発とその検証
Development and Validation of Role-play Materials for Corporate Proposals
井上 優輝
PP. 31 - 39
『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善
Applying the "TANKYU Factor" to Improve Teaching in Multiple Subjects
井上 優輝
加藤 健伍
沓脱 侑記
黒木 雄大
番匠谷 省吾
久松 功周
PP. 41 - 49
エネルギーをテーマにした日本・チェコ・ドイツ海外研修,訪日研修の成果と課題
Assessment of Japan-Czech Republic-Germany Cooperative Program Addressing the Issue of Energy
梶山 耕成
PP. 51 - 58
アーギュメント・スキルを高める授業の試み : スーパーサイエンスハイスクール学校設定科目「科学探究」の実践を通して
A Challenge of the Advancements in Argumentation Skills Through “Integrated Science,” a Super Science High School Subject
梶山 耕成
PP. 59 - 68
データロガーを用いた生徒主体の化学実験・測定教材の開発と実践
Development and Practice of Teaching Materials for Chemical Experiments and Analysis Using Data Loggers
沓脱 侑記
内海 良一
平松 敦史
PP. 69 - 76
炭素循環の学習を通した地球システム的な見方・考え方の育成 : 地学基礎における「脱炭素社会の実現」の理解を導くための学習
Learning to Develop Perspectives and Thinking About the Earth by Learning the Carbon Cycle in the Natural System: Learning on the Basics of Earth Science for High School Students to Understand "Realization of a Decarbonized Society"
杉田 泰一
PP. 77 - 86
マット運動の授業におけるCLIL体育の実践に関する研究
The Practical Study of “CLIL Taiiku” in Mat Exercises During Physical Education Classes
磯村 美菜子
PP. 87 - 93
中学校外国語科「読むこと」の指導における「教えない授業」の一提案 : 物語教材の動画作成活動を通して
Development of Active Learning Style Classes for Japanese High School EFL Readers Through Creating Video Dramas
井長 洋
PP. 95 - 101
話すこと[やり取り]を通じた主体的に学習に取り組む態度の育成を目指した実践
A Teaching Practice in Free Improvised Conversation to Cultivate Autonomy
久松 功周
PP. 103 - 109
傘と階段とあたりまえ体操 : アカデミック・ライティング入門のための思考ツール開発
Umbrella, Stairs, and No-Surprise Exercise: Developing Thinking Tools for Beginner Academic Writers to Organize Paragraphs
山岡 大基
PP. 111 - 117
総目次