Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
70 号
( 2024-03-31 )
69 号
( 2023-03-31 )
68 号
( 2022-03-31 )
67 号
( 2021-03-31 )
66 号
( 2020-03-31 )
65 号
( 2019-03-31 )
64 号
( 2018-03-31 )
63 号
( 2017-03-31 )
62 号
( 2016-03-31 )
51 号
( 2005-03-31 )
中等教育研究紀要
64 号
2018-03-31 発行
最新号
ISSN
:
1349-7782
発行元
:
広島大学附属中・高等学校
巻頭言
竹村 信治
PP. -
読みのヴァージョン (3) : 作者écrivainへの接近
Version of the Reading (3): Approach to Écrivain
竹村 信治
PP. 3 - 11
変化,対比に着目した文学的文章の読み解き方
Deep Reading of Literary Works by Focusing on Changes and Contrasts
三根 直美
PP. 13 - 18
「分業」と「交換」の視点を取り入れた中学校公民的分野の授業開発 : 社会的包摂のための「比較優位」の教材化の検討
Civics class lesson development for junior high school students: Focusing on Comparative Advantage as a learning material
阿部 哲久
PP. 19 - 34
「対立をこえる」力の育成をめざす,二重過程理論を導入した公民科の授業開発 : 同性愛の非犯罪化をめぐる「ハート・デブリン論争」を題材として
Overcoming conflicts: civics class on dual-process theory
阿部 哲久
PP. 35 - 49
問題作成学習を通した高校数学におけるアクティブ・ラーニングの実践研究
A Practical Study of Active Learning Through Problem Posing in High School Mathematics
喜田 英昭
PP. 51 - 57
「理科の見方・考え方」を働かせた火成岩の学習
Learning Igneous Rocks Using Scientific Viewpoints and Ways of Thinking
杉田 泰一
PP. 59 - 66
教科書テキストの難易度に留意した効果的な高校英語リーディング指導の研究
Effective Teaching of English Reading at the High School Level with a Focus on Text Difficulty
五井 千穂
PP. 67 - 79
高等学校外国語科における見方・考え方を働かせる指導の具体
The Report of the Lesson in High School to Develop the Perspective for Better Expressions
久松 功周
PP. 81 - 87
記号の活用による中学英文法の体系的指導 : 「構文」による教材開発を展望して
A Systematic Use of Symbols in Teaching English Grammar in Junior High School: Developing Teaching Materials based on“ Constructions”
山岡 大基
PP. 89 - 102
設計に込められた意図を身近な製品から読み取る分解・組立学習の提案
Disassembly and Assembly Activities for Learning to Read the Design Intentions for Familiar Products
向田 識弘
PP. 103 - 111
総目次