学部・附属学校共同研究紀要
48 号
2021-03-31 発行
最新号
PRINT ISSN : 1346-5104
ONLINE ISSN : 2435-9041
発行元 : 広島大学学部・附属学校共同研究機構
広島大学学部・附属学校共同研究機構
PP. -
Mizoue Daiki Nanba Hirotaka Mase Shigeo Hashima Sayaka Yamanaka Isao Miyamoto Ryusuke Yoshioka Hiroyasu Takahashi Mayu
PP. 1 - 14
Verification of Japanese language classes that foster logical thinking skills
溝上 大樹 難波 博孝 間瀬 茂夫 羽島 彩加 山中 勇夫 宮本 隆 吉岡 大泰 髙橋 茉由
PP. 87 - 96
The Development of Lesson Plans to Enable Diversity and Authentic Learning using Music and Body Movement.
横山 由季 髙橋 望 中村 恵美子 竹林地 毅 権藤 敦子 寺内 大輔 渡子 かおり 吉﨑 優葵
PP. 97 - 106
How the Use of Curriculum Resources Explains Inter-Teacher Differences in Lesson Planning
PP. 107 - 115
Class Practice Research Aimed at Achieving Proactive, Interactive, and Deep Learning in the Junior High School Music Department: From the Perspective of Teaching Methods in Instrumental Ensemble
PP. 116 - 126
Relationship between medical examination methods and actual conditions of life for preserving visual acuity in primary and junior high school: Verification of the current vision test
PP. 127 - 136
The Usefulness of "Hybrid Unit" Goal-based Learning on Physical Education: Focusing on the practice of tag rugby, handball, and basketball in junior high schools
阿部 直紀 岩田 昌太郎 齋藤 一彦 合田 大輔 髙田 光代 信原 智之 藤村 繰美 三宅 理子
PP. 137 - 146
Shared reflection activities for fostering academic emotion and attitude skills in information studies
平田 篤史 川路 智治 網本 貴一 渡辺 健次
PP. 147 - 153