Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 22
Date of Issue:2019-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
A Report on the Initial BYOD Implementation in Hiroshima University
PP. 1 - 12
Utilizing group work in English proficiency test preparation classes
PP. 13 - 28
The Basic Concepts and Reality of the Integration Course for Migrants and Refugees in Germany
PP. 29 - 43
医学部2年生を対象とした「医学英語」コースの試み : 反転授業を活用したターム授業
PP. 59 - 75
人体の構造と機能(Body Systems)に関する「医学英語用語集」構築に関わる語彙的分析
PP. 77 - 90
アフリカ系アメリカ人歌手による大衆音楽に焦点を当てた英語講座のためのアクティビティおよび教材
PP. 101 - 119
多様文化が存在する日本の職場での会議における異文化間コミュニケーション能力の探究
PP. 121 - 131
ドイツ語および日本語学習者のフェイスブック上での学習言語の使用について
PP. 133 - 148