Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 24
Date of Issue:2021-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
PP. 1 - 14
パフォーマティヴィティ(遂行性)と異文化演劇教授 : 外国語教育における演劇教授に関するドイツ語文献にみる二つの重要語
PP. 15 - 28
文化的優位性とリンガフランカ(共通語)としての英語
PP. 51 - 60
言語学習と言語教育の経験を基にした課題の再確認
PP. 61 - 72
Zoomすべきか否か : プライバシーの逆説と双方向オンライン学習に対する学生の態度
PP. 73 - 88
日本の大学生の英語授業におけるFacebook の利用意識と利用状況 : その意味
BINGË Gavin LAUER Joe HOUGHAM Daniel
PP. 89 - 107
Preparations for a Vocabulary Survey on Japanese Beginning Learners of German: Adjektiv
PP. 127 - 140
PP. 141 - 152
Verifying the Effects of Vocabulary Learning in Unsynchronized Online Classes
PP. 153 - 165
Helping Junior and Senior High School Students with Contest Recitation and Speech
PP. 167 - 177
Reproducibility in Foreign Language Teaching Research: Rejecting the Naïve Perspective and Supporting the Pursuit
PP. 179 - 195