Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 27
( 2024-03-01 )
Issue 26
( 2023-03-01 )
Issue 25
( 2022-03-01 )
Issue 24
( 2021-03-01 )
Issue 23
( 2020-03-01 )
Issue 22
( 2019-03-01 )
Issue 21
( 2018-03-01 )
Issue 20
( 2017-03-01 )
Issue 19
( 2016-03-01 )
Issue 18
( 2015-03-01 )
Issue 17
( 2014-03-01 )
Issue 16
( 2013-03-01 )
Issue 15
( 2012-03-01 )
Issue 14
( 2011-03-01 )
Issue 13
( 2010-03-31 )
Issue 12
( 2009-03-31 )
Issue 11
( 2008-03-31 )
Issue 10
( 2007-03-31 )
Issue 9
( 2006-03-31 )
Issue 8
( 2005-03-31 )
Issue 7
( 2004-03-31 )
Issue 6
( 2003-03-31 )
Issue 5
( 2002-03-31 )
Issue 4
( 2001-03-31 )
Issue 3
( 2000-03-31 )
Issue 2
( 1999-03-31 )
Issue 1
( 1998-03-31 )
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 14
Date of Issue:2011-03-01
current number
ISSN
:
1347-0892
Publisher
:
Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
外国語リスニングにおける視聴回数と聴解度の関係 : DVDによる話者映像提示と学習者の受け止め
How Watching a Speaker Helps L2 Listening Comprehension : Its Effectiveness and Learners' Feedback
Tatsukawa Keiso
PP. 1 - 16
大学教養教育におけるスピーキング能力を育てる授業実践 : コミュニケーションIAでの実践を中心に
A Pedagogical Plan for "Communication IA" at Hiroshima University
Tsuido Kazuaki
PP. 17 - 32
The Challenges of Teaching English Language Classes in Japanese Primary Schools
日本の小学校における英語教育に関する課題
Davies Walter
Tsuido Kazuaki
Otani Midori
PP. 33 - 46
授業外での英語学習の効果 : TOEICスコアの変化から
Effects of Different Approaches to Out-of-Class Learning of English on TOEIC Score Gains
Isoda Takamichi
Tagashira Kenji
PP. 47 - 59
English Podcasts : The State of the Art
Lauer Joe
PP. 61 - 70
オリジナル英語学習用ポッドキャストの授業での継続的活用
Weekly Use of Original English-Learning Podcasts in Classrooms
Enokida Kazumichi
PP. 71 - 82
Widdowson's Use of Speech Act Theory in his Approach to Analyzing Discourse
談話分析におけるWiddowsonの発話行為理論の利用
Davies Walter
PP. 83 - 99
Deutsch oder Japanisch? : Wahl der Unterrichtssprache im japanischen Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht
ドイツ語か日本語か, 日本のドイツ語授業におけるクラスルーム言語の選択について
Harting Axel
PP. 101 - 115
日韓の大学入試におけるドイツ語試験問題
German Tests of University Entrance Examinations in Korea and Japan
Yoshimitsu Takako
PP. 117 - 129
Developing Learner Autonomy through Error Identification and Correction in their Own and Peer Writing
誤りの気付きとその修正による自立した書き手の育成
Song Katherine
PP. 131 - 149
Graded Readers版文学作品のCDを使用したリスニング : 大学生英語学習者に及ぼす効果
Listening Activities Using Audio CDs of Graded Readers Literature : The Effects on Japanese EFL Learners at the University Level
Ono Akira
Yamauchi Katsuhiro
PP. 151 - 162
日本人学習者における中国語表現力の改善法について
Improving Japanese Students' Output Skills in Chinese
Teng Xiaochun
PP. 163 - 172
all_journal_index