Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Volume 17
( 2019-03-31 )
Volume 16
( 2018-03-31 )
Volume 15
( 2017-03-21 )
Volume 14
( 2016-03-20 )
Volume 13
( 2015-03-20 )
Volume 12
( 2014-03-20 )
Volume 11
( 2013-03-20 )
Volume 10
( 2012-03-20 )
Volume 9
( 2011-03-20 )
Volume 8
( 2010-03-20 )
Volume 7
( 2009-03-20 )
Volume 6
( 2008-03-20 )
Volume 5
( 2007-03-20 )
Volume 4
( 2005 )
Volume 3
( 2004 )
Volume 2
( 2003 )
Volume 1
( 2002 )
Bulletin of training and research center for clinical psychology
Volume 11
Date of Issue:2013-03-20
current number
Publisher
:
Department of Psychology, Graduate School of Education, Hiroshima University
講演1 「未熟型うつ」への対応と成長支援の実際 : 職場のメンタルヘルスセミナー「職場に溶け込みにくい従業員をどう理解し,どう対応するか : 未熟型うつと発達障害について」 <特集1 第18回広島大学心理臨床セミナー>
Matsuzaki Ichiyo
PP. 3 - 9
講演2 大人の発達障害 : 職場における理解と対応 : 職場のメンタルヘルスセミナー「職場に溶け込みにくい従業員をどう理解し,どう対応するか : 未熟型うつと発達障害について」 <特集1 第18回広島大学心理臨床セミナー>
Nishimura Koji
PP. 10 - 15
子どものうつと不安へのエビデンスベイストアプローチ <特集2 第19回広島大学心理臨床セミナー>
Ogata Akiko
PP. 16 - 16
講演1 子どものうつ : 発達障害の視点から : 「子どものうつと不安へのエビデンスベイストアプローチ」 <特集2 第19回広島大学心理臨床セミナー>
Denda Kenzo
PP. 17 - 21
講演2 子どものうつに対する心理学的介入 : 「子どものうつと不安へのエビデンスベイストアプローチ」 <特集2 第19回広島大学心理臨床セミナー>
Sato Hiroshi
PP. 22 - 25
講演3 子どもの不安に対する心理的介入について : 「子どものうつと不安へのエビデンスベイストアプローチ」 <特集2 第19回広島大学心理臨床セミナー>
Ishikawa Shinichi
PP. 26 - 32
認知症に関する講義が学生の疾病への態度に与えた変化 <研究論文>
Can attitudes of students with little interest in dementia be changed by university classes?
Arai Sawako
Okii Akira
Katayama Sadao
Kodama Kenichi
PP. 33 - 38
コラージュ表現の場としての台紙の形の検討 : 大学生の自己への気づきを目的として <研究論文>
A Study for Shapes of Pasteboard on Collage Expression : for University Students' Self-Understanding
Ishibashi Mana
Ishida Yumi
PP. 39 - 54
特定の他者ごとに特有な内的作業モデルを想定した愛着スタイルと対人不安の関連の検討 <研究論文>
Investigation of the relationship between attachment style and social anxiety in the internal working model related to specific others
Izumi Rei
Ishida Yumi
PP. 55 - 70
大学生の日常的な音楽聴取傾向及び音楽活動傾向と対処方略の関連 <研究論文>
The relations between music activities and coping strategies in daily life of university students
Ogawa Sakiko
Kodama Kenichi
PP. 71 - 85
自己注目における省察及び反芻と自己効力感,自尊感情,抑うつ感との関連 <研究論文>
Correation between rumination and reflection in self-focus, and self-efficacy, self-esteem and depression
Seki Hiromi
Kodama Kenichi
PP. 86 - 96
大学生の親密度の異なる友人への自己開示と親和動機の関係 <研究論文>
The relation between self-disclosure to friends of three different levels of intimacy and affiliation motive in university students
Takeda Yuko
Maeda Kenichi
Tokuoka Masaru
Ishida Yumi
PP. 97 - 108
依存性と自意識の二側面との関連 : 青年期における二者関係に焦点を当てて <研究論文>
Relation between dependency and two aspects of self-consciousness : Focusing on dyadic relationships in adolescence
Tamiya Saki
Okamoto Yuko
PP. 109 - 124
大学生の対人関係喪失における対処方略と悲嘆反応の関連 <研究論文>
College Students' Grief and Coping Strategies in Bereavement and Separation
Nakajima Naomi
Kodama Kenichi
PP. 125 - 138
触覚刺激がイメージの鮮明性と体験様式におよぼす影響 <研究論文>
The Ettect of tactile stimulation in the vividness and the manner of experiences of imagery
Hiyake Satomi
Shiwa Shiro
PP. 139 - 148
過剰適応傾向が心理社会的課題におよぼす影響 : 心理社会的課題の親密性に注目して <研究論文>
The influence that a tendency to over-adaptation gives to a psychosocial tasks
Hoshino Mio
Okamoto Yuko
PP. 149 - 162
教育相談体制におけるマニュアルの作成に関する研究 : 保護者への支援を中心として <広島県教育委員会平成24年度教員長期研修成果報告概要>
若尾 賢介
PP. 163 - 178
all_journal_index