Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
68 号
( 2019-12-20 )
67 号
( 2018-12-21 )
66 号
( 2017-12-22 )
65 号
( 2016-12-22 )
64 号
( 2015-12-18 )
63 号
( 2014-12-19 )
62 号
( 2013-12-20 )
61 号
( 2012-12-21 )
60 号
( 2011-12-22 )
59 号
( 2010-12-24 )
58 号
( 2009-12-25 )
57 号
( 2008-12-26 )
56 号
( 2007-12-28 )
55 号
( 2007-03-28 )
54 号
( 2006-03-28 )
53 号
( 2005-03-28 )
52 号
( 2004-03-28 )
51 号
( 2003-03-28 )
50 号
( 2002-02-28 )
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
67 号
2018-12-21 発行
最新号
ISSN
:
1346-5546
発行元
:
広島大学大学院教育学研究科
巻頭言
小山 正孝
PP. -
動機づけが自己調整学習方略を媒介して主体的な学習態度に及ぼす影響 : 内発的動機づけと同一化的動機づけに着目して
The Influence of Intrinsic and Identified Motivation on Active Class Attitude: Self-regulated learning strategies as mediators
児玉 真樹子
中岡 希美子
PP. 1 - 8
感性教育論の展開(1) : 言葉の教育を考える
A Development of the Theory of Aesthetic Education (1): Thinking of the Education of Language
樋口 聡
PP. 9 - 18
幼小接続期に必要な能力と保育者のかかわりに基づいた保育実践の効果
Validation of Early Childhood Education and Care Based on the Competence Necessary for Transition from Kindergartens to Elementary School and Involvement of Caregivers
池田 明子
PP. 19 - 27
身体感性論の改良主義(meliorism)と教育
Meliorism in Somaesthetics and Education
裵 芝允
PP. 29 - 38
大学生の大学受験の捉え方と自己効力感の関連
The Relationship between Perceptions of University Entrance Examination and Self-Efficacy in University Students
堀井 順平
PP. 39 - 46
他者説明の理解促進効果を高める支援方法 : 第二言語を使用する話者の場合
Helping Speakers to Gain a Deeper Understanding After Explanation when Speaking a Second Language
楊 嘉寧
PP. 47 - 55
性役割期待が大学生の自己呈示に及ぼす影響 : ジェンダー・パーソナリティ特性に着目して
Influence of Gender-Role Expectations on University Students’ Self-Presentation: Focus on gender-personality characteristics
吉岡 真梨子
PP. 57 - 64
学校教育と民俗音楽文化の関係性
Relationship between Elementary School Music Education and Folk Music Culture
権藤 敦子
PP. 65 - 72
Art Education for Peace: John Dewey’s view of intercultural experience after his visit to Japan in 1919
Nakamura Kazuyo
PP. 73 - 81
教員養成課程における 「教科に関する専門的事項(音楽)」に関する一考察
A Study on the Specialized Contents Related to the Subject (Music) in Elementary School Teacher Training
長山 弘
寺内 大輔
権藤 敦子
PP. 83 - 90
知的障害および発達障害に対する大学生のイメージおよび意識の変化 : 教育学部生を対象とした授業のアンケート分析から
University Students’ Knowledge about Developmental and Intellectual Disabilities: A Questionnaire Analysis of Faculty of Education Students
村上 理絵
若松 昭彦
氏間 和仁
林田 真志
谷本 忠明
吉利 宗久
PP. 91 - 97
総目次