学校における教師教育者の育成には何が必要か? : 指導主事・主任層教員への意識調査から

学校教育実践学研究 29 巻 115-121 頁 2023-03-17 発行
アクセス数 : 149
ダウンロード数 : 108

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_29_115.pdf 683 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
学校における教師教育者の育成には何が必要か? : 指導主事・主任層教員への意識調査から
タイトル ( eng )
What is Needed to Develop Teacher Educators in Schools?: A Survey of Attitudes Toward Leadership and Senior-Level Teachers
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
29
開始ページ 115
終了ページ 121
ページ数 7
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this study was to target teacher educators in schools such as "Shido-syuji" and "Syunin" who play an important role in the professional development of teachers and to investigate their attitudes. The results of this survey indicated that both of "Shido-syuji" and "Syunin" highly recognize the importance of seeking out training programs that are useful for professional development of teachers. It was also suggested that they think it is important to try to develop their expertise while grasping the current situation for the sake of the children's growth. Considering that "Shido-syuji" is recruited from the school teacher, "Shunin" must develop their expertise as teacher educators from the beginning of their careers as middle leaders in schools.(118 words)
著者キーワード
teacher educator
middle leader
professional development
teacher training
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
発行日 2023-03-17
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
助成機関名
日本学術振興会
Japan Society for the Promotion of Science
助成機関識別子
研究課題名
教師の学びと成長を支える教師教育者育成プログラムのモデル開発
教師の学びと成長を支える教師教育者育成プログラムのモデル開発
研究課題番号
20H01724