大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴

学校教育実践学研究 Volume 23 Page 9-17 published_at 2017-03-22
アクセス数 : 1257
ダウンロード数 : 1469

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 6
File
HiroshimaJSchEduc_23_9.pdf 721 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴
Title ( eng )
How do university students take notes? (2): The structural features of their note-taking on slide lecture
Creator
Yoshioka Mariko
Source Title
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
Volume 23
Start Page 9
End Page 17
Journal Identifire
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
Abstract
The purpose of this study is to clarify what type of notes students take on slide lecture using the features of their notes as clues. Those notes were featured via k-medoids cluster analysis on Manhattan distances from the rating criteria and classified into 4 clusters. Almost half of them showed some efforts. Finally, we considered in terms of the differences with the type of notes on blackboard lecture.
Keywords
note-taking
classification
structure
slide lecture
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
Date of Issued 2017-03-22
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493