大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴

学校教育実践学研究 23 巻 9-17 頁 2017-03-22 発行
アクセス数 : 1335
ダウンロード数 : 1541

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 8
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_23_9.pdf 721 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴
タイトル ( eng )
How do university students take notes? (2): The structural features of their note-taking on slide lecture
作成者
吉岡 真梨子
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
23
開始ページ 9
終了ページ 17
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this study is to clarify what type of notes students take on slide lecture using the features of their notes as clues. Those notes were featured via k-medoids cluster analysis on Manhattan distances from the rating criteria and classified into 4 clusters. Almost half of them showed some efforts. Finally, we considered in terms of the differences with the type of notes on blackboard lecture.
著者キーワード
note-taking
classification
structure
slide lecture
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2017-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493