大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴
学校教育実践学研究 Volume 23
Page 9-17
published_at 2017-03-22
アクセス数 : 1310 件
ダウンロード数 : 1516 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/42767
File |
HiroshimaJSchEduc_23_9.pdf
721 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴
|
Title ( eng ) |
How do university students take notes? (2): The structural features of their note-taking on slide lecture
|
Creator |
Yoshioka Mariko
|
Source Title |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
Volume | 23 |
Start Page | 9 |
End Page | 17 |
Journal Identifire |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
Abstract |
The purpose of this study is to clarify what type of notes students take on slide lecture using the features of their notes as clues. Those notes were featured via k-medoids cluster analysis on Manhattan distances from the rating criteria and classified into 4 clusters. Almost half of them showed some efforts. Finally, we considered in terms of the differences with the type of notes on blackboard lecture.
|
Keywords |
note-taking
classification
structure
slide lecture
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
Date of Issued | 2017-03-22 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|