大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴
学校教育実践学研究 23 巻
9-17 頁
2017-03-22 発行
アクセス数 : 1323 件
ダウンロード数 : 1530 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 7 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/42767
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_23_9.pdf
721 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
大学生のノートテイキングはどのようになされているか?(2) : スライドを用いた講義における特徴
|
タイトル ( eng ) |
How do university students take notes? (2): The structural features of their note-taking on slide lecture
|
作成者 |
吉岡 真梨子
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 23 |
開始ページ | 9 |
終了ページ | 17 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The purpose of this study is to clarify what type of notes students take on slide lecture using the features of their notes as clues. Those notes were featured via k-medoids cluster analysis on Manhattan distances from the rating criteria and classified into 4 clusters. Almost half of them showed some efforts. Finally, we considered in terms of the differences with the type of notes on blackboard lecture.
|
著者キーワード |
note-taking
classification
structure
slide lecture
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2017-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|