Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
5・6 号
( 2008-03 )
4 号
( 2005-12 )
3 号
( 2005-03 )
2 号
( 2004-03 )
1 号
( 2003-03 )
障害児教育実践センター研究紀要
4 号
2005-12 発行
最新号
ISSN
:
1348-2645
発行元
:
広島大学大学院教育学研究科附属障害児教育実践センター
難聴児童に対する算数文章題の指導に関する研究 : 「問題づくり」を用いた減法問題の指導について <原著論文>
A Study of Instruction on the Arithmetic Word Problems to a Hand-of-hearing Elementary School Child : Using 'Self-made problem' Procedure to the Subtraction Problems
谷本 忠明
加藤 亜紀子
PP. 1 - 10
一自閉性障害児の表情理解学習に関する事例研究 <原著論文>
A Case Study on Teaching a Child with Autism to Recognize Facial Affect
若松 昭彦
PP. 11 - 20
弱視通級指導教室における指導内容に関する検討 : 広島市立本川小学校の実践から <原著論文>
Examination of Curriculum in the Resource Room for Children with Partial Sight : From the Practice of the Honkawa Elementary School
樋口 正美
PP. 21 - 30
視覚障害幼児の仲間入り行動で用いたストラテジーについて : 2例の統合保育場面における盲児の観察から <原著論文>
Strategy to Join a Sighted Group in Children with Visual Impairment
白井 百合子
小林 秀之
PP. 31 - 40
重度視覚障害児童生徒に対する漢字指導の在り方に関する一提言 : 重度視覚障害者の漢字利用に関する調査から <原著論文>
One Proposal about an Ideal Method of Kanji Guidance for Students with Serious Visual Impairments
大財 誠
小林 秀之
PP. 41 - 48
盲学校小学部国語教科書における点字触読導入教材 <原著論文>
Materials for the Introduction of Braille Touch Reading in Japanese Language Textbooks in the Elementary School Division of Schools for the Blind
進 和枝
牟田口 辰己
PP. 49 - 57
「当事者」とは誰のことなのか? : 第7回島根スタタリングフォーラムに参加して <原著論文>
Who is the Person Concerned? : Focusing on the Seventh Shimane Stuttering Forum
原田 大介
PP. 59 - 67
2歳吃音児の左手による描画(2) <実践研究>
Drawing Using Left Hand in 2 year Stuttuter (2)
早坂 菊子
宮本 昌子
糸原 弘承
PP. 69 - 71
聴覚障害児教育現場におけるデジタル補聴器の現状 <公開セミナー報告>
Report of Hiroshima University Open-Seminar "Actually of the Digital Hearing Instruments of Education Hearing-Impairment"
志水 康雄
PP. 73 - 79
総目次