中学校数学科スタート教材の有効性の検証 : 教材「天井と床の位置関係」に着目して

中学教育 : 研究紀要 Volume 51 Page 11-19 published_at 2022-03-31
アクセス数 : 368
ダウンロード数 : 138

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 6
File
JourJrhighEdu_51_11.pdf 1.05 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
中学校数学科スタート教材の有効性の検証 : 教材「天井と床の位置関係」に着目して
Title ( eng )
Analysis the effectiveness of teaching materials to treat by mathematics classes of entering junior high school: Through consideration of the position relations of a ceiling and the floor
Creator
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 51
Start Page 11
End Page 19
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Descriptions
本実践は,日本教育科学研究所研究委嘱事業(財教研発第 2112 号)の助成を受けて実施している。
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2022-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623