理科におけるアクティブ・ラーニング型授業の構造化(2)

学部・附属学校共同研究紀要 46 号 154-162 頁 2019-03-31 発行
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ファイル情報(添付)
AnnEducRes_46_154.pdf 591 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
理科におけるアクティブ・ラーニング型授業の構造化(2)
タイトル ( eng )
Organizing of Active Learning Models in Science Classes (2)
作成者
樋口 洋仁
浅海 詩織
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
46
開始ページ 154
終了ページ 162
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
The purpose of this study is to organize active learning models in science classes. Through classroom practice from elementary school to upper secondary school, we observed the following: 1) the "reciprocal of internalization and externalization," which means collaborative and cooperative learning, is the key to active learning in science lessons; 2) by creating a "subject skeleton," teachers can gain clarity regarding the promotion of deep learning and organize active learning models in science classes.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2019-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679