理科におけるアクティブ・ラーニング型授業の構造化(2)
学部・附属学校共同研究紀要 46 号
154-162 頁
2019-03-31 発行
アクセス数 : 836 件
ダウンロード数 : 313 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49573
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_46_154.pdf
591 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
理科におけるアクティブ・ラーニング型授業の構造化(2)
|
タイトル ( eng ) |
Organizing of Active Learning Models in Science Classes (2)
|
作成者 |
樋口 洋仁
浅海 詩織
|
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 46 |
開始ページ | 154 |
終了ページ | 162 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
The purpose of this study is to organize active learning models in science classes. Through classroom practice from elementary school to upper secondary school, we observed the following: 1) the "reciprocal of internalization and externalization," which means collaborative and cooperative learning, is the key to active learning in science lessons; 2) by creating a "subject skeleton," teachers can gain clarity regarding the promotion of deep learning and organize active learning models in science classes.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2019-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|