教員研修における企画・運営力の向上を目指した教師教育者育成プログラムモデルの開発 : 大学院授業科目での試行を通して
学校教育実践学研究 25 巻
119-126 頁
2019-03-20 発行
アクセス数 : 962 件
ダウンロード数 : 392 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/47513
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_25_119.pdf
1.09 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教員研修における企画・運営力の向上を目指した教師教育者育成プログラムモデルの開発 : 大学院授業科目での試行を通して
|
タイトル ( eng ) |
Development of a Teacher Educator Training Program Aiming to Improve the Planning and Conducting Skills in In-service Teacher Training: Through the Trial in the Graduate-level Course
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 25 |
開始ページ | 119 |
終了ページ | 126 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This study aimed to develop a teacher educator training program trying to improve the planning and conducting skills in in-service teacher training. We tested out the teacher educator training program in two graduate-level courses. One of them, “Special Lecture on Teacher Education,” took up the theories relating to human resource development and adult education and knowledge needed for planning and conducting in-service teacher training programs. In another course, “Seminar on Teacher Education,” the students developed and conducted the simulated in-service teacher training program. This study assumed that these two programs of teacher educator training program could contribute to improving the students’ planning and conducting skills in in-service teacher training.
|
著者キーワード |
In-service teacher training
Teacher educator
Graduate-level course
|
内容記述 |
本研究では,JSPS科学研究費補助金基盤研究(B)(一般)「「学び続ける教員」を支えるアクティブ・ラーニング型教員研修プログラムの開発」(JP16H03765)の助成を受けています。
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2019-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|