ミドルリーダーによる同僚教員の生徒指導の力量形成 : A市における日本版包括的生徒指導・教育相談研修・実践の広がりから

学習開発学研究 Issue 16 Page 41-47 published_at 2024-03-30
アクセス数 : 30
ダウンロード数 : 16

今月のアクセス数 : 12
今月のダウンロード数 : 7
File
JEducSci_16_41.pdf 822 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
ミドルリーダーによる同僚教員の生徒指導の力量形成 : A市における日本版包括的生徒指導・教育相談研修・実践の広がりから
Title ( eng )
Middle Leaders' Competence Building in Student Guidance for Colleague Teachers: From the Expansion of the Japanese Version of Comprehensive School Counseling and Guidance Approach in City A
Creator
YONEDA Shigeru
NAKABAYASHI Hiroko
Source Title
学習開発学研究
Journal of Learning Science
Issue 16
Start Page 41
End Page 47
Number of Pages 7
Journal Identifire
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
Date of Issued 2024-03-30
Rights
Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
助成機関名
日本学術振興会
Japan Society for the Promotion of Science
助成機関識別子
研究課題名
教育相談の「職人技」を科学する-音声言語スキルに着目した保護者対応力の解明-
教育相談の「職人技」を科学する-音声言語スキルに着目した保護者対応力の解明-
研究課題番号
23K02632