「公共の扉」で習得した「見方・考え方」の活用を促す授業開発 : 公共の扉の単元構成とルールメイキング導入の試み
中等教育研究紀要 Issue 69
Page 15-22
published_at 2023-03-31
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File |
BullTheoryPracticeSecEdu_69_15.pdf
1.43 MB
種類 :
fulltext
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Title ( jpn ) |
「公共の扉」で習得した「見方・考え方」の活用を促す授業開発 : 公共の扉の単元構成とルールメイキング導入の試み
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Title ( eng ) |
Rule-making classes in the Public subject
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Creator | |
Source Title |
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
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Issue | 69 |
Start Page | 15 |
End Page | 22 |
Number of Pages | 8 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
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Abstract |
「公共」では,1 年間を通じた授業における思考の枠組みを習得する「公共の扉」の単元は重要な意味を持つ。「公共の扉」とそこで習得した知識や見方・考え方を活用させるのに効果的な単元の指導プランを作成し実践した。ルールメイキングを教材化することが効果的であることが明らかとなった。
In the Public subject,the public door unit is essential to acquire a framework for thinking in the classroom throughout the year.We developed and implemented an effective instructional plan for the public door unit to help students utilize the knowledge,perspectives,and ideas acquired in the unit.It became clear to use rule-making as an effective teaching material.
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Language |
jpn
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Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属中・高等学校
Hiroshima University High School
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Date of Issued | 2023-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |