「傷ついた語り手」概念から考える文学教育の可能性

アクセス数 : 171
ダウンロード数 : 136

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
「傷ついた語り手」概念から考える文学教育の可能性
タイトル ( eng )
Possibilities for Literary Education from “The Wounded Narrator”
作成者
雷 民瀲
収録物名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
3
開始ページ 18
終了ページ 27
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
抄録
Have we ever looked at our own bodies? In this paper, we visualize living two subjects at the same time, based on the fact that a person in pain and “wounded” lives on the edge (huchi) and is made to face multiple selves within himself/herself relative to his/her own body, just as a patient with chronic pain stands on the edge (huchi) of life and death. It also suggests the possibility of this work as a literary teaching material that considers the“ wounded narrator” and his/her life with pain.
著者キーワード
pain
the awareness of edge
narrator
learner
痛み
縁意識
語り手
学習者
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
発行日 2022-12-23
権利情報
Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086