「傷ついた語り手」概念から考える文学教育の可能性
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 3 号
18-27 頁
2022-12-23 発行
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859 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
「傷ついた語り手」概念から考える文学教育の可能性
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タイトル ( eng ) |
Possibilities for Literary Education from “The Wounded Narrator”
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作成者 |
雷 民瀲
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収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
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号 | 3 |
開始ページ | 18 |
終了ページ | 27 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
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抄録 |
Have we ever looked at our own bodies? In this paper, we visualize living two subjects at the same time, based on the fact that a person in pain and “wounded” lives on the edge (huchi) and is made to face multiple selves within himself/herself relative to his/her own body, just as a patient with chronic pain stands on the edge (huchi) of life and death. It also suggests the possibility of this work as a literary teaching material that considers the“ wounded narrator” and his/her life with pain.
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著者キーワード |
pain
the awareness of edge
narrator
learner
痛み
縁意識
語り手
学習者
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
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発行日 | 2022-12-23 |
権利情報 |
Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
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