デジタル時代のシティズンシップ教育カリキュラムの内容構成 : 学習者の政治参加を促すDigital Civics Toolkitの場合
学校教育実践学研究 28 巻
21-29 頁
2022-03-18 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
デジタル時代のシティズンシップ教育カリキュラムの内容構成 : 学習者の政治参加を促すDigital Civics Toolkitの場合
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タイトル ( eng ) |
The Characteristics of the Citizenship Curriculum in Digital Age: The Case of Digital Civics Toolkit to Promote Political Participation
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作成者 |
神田 颯
今井 祐介
宇ノ木 啓太
藤井 結子
村田 一朗
両角 遼平
奥村 尚
河原 洸亮
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収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
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巻 | 28 |
開始ページ | 21 |
終了ページ | 29 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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抄録 |
This study aims to illustrate the characteristics of the US curriculum named Digital Civics Toolkit (DCT), which focuses on political participation in the digital age. We discovered the following four characteristics: (a) new forms of political participation in the digital age as a scope; (b) a sequesnce that requires more active involvement; (c) learning through students’ own political participation; (d) applying some activities to prevent over-enthusiastic participation.
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著者キーワード |
Digital Citizenship
Participatory Politics
Civic Engagement
Curriculum
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
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発行日 | 2022-03-18 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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