Peace Education and Lesson Study for Teacher Educator (PELSTE) 2022: Localizing Lesson Study
EVRI研究プロジェクト叢書 7 巻
2022-03 発行
アクセス数 : 419 件
ダウンロード数 : 74 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/52126
ファイル情報(添付) |
BERP_7.pdf
6.7 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Peace Education and Lesson Study for Teacher Educator (PELSTE) 2022: Localizing Lesson Study
|
作成者 |
Arroio Agnaldo
Subramanian Indira
Rogers Kaycee
Lewis Catherine
Lee Christine Kim Eng
|
収録物名 |
EVRI研究プロジェクト叢書
Bulletin of the EVRI Research Project
|
巻 | 7 |
収録物識別子 |
[PISSN] 2435-8134
[EISSN] 2435-8037
|
内容記述 |
Introduction
1 “Seeing Familiar as Unfamiliar”: What Do Jyugyou Kenkyuu and Lesson Study Learn from Each Other?…5 Part I Localizing Lesson Study: The Case of America, Brazil, and India 2 Localizing Lesson Study: A Case Study in Brazil…13 3 Localizing Lesson Study: A Case Study in India…23 4 Lesson Study in Local Context: Culturally Sustaining Pedagogies in Focus…35 Part II Discussion: The Achievements and Challenges of Localizing Lesson Study 5 Learning from Lesson Study Around the World…51 6 Are We Compromising the Core of Lesson Study in Local Adaptations in Countries Beyond Japan?…73 Part III Answers to the Discussants 7 Beyond Localizing Lesson Study…87 Closing Comments 8 Learning from PELSTE 2022…93 EVRI研究プロジェクト叢書
Bulletin of the EVRI Research Project |
言語 |
英語
|
資源タイプ | 図書 |
出版者 |
広島大学教育ヴィジョン研究センター
|
発行日 | 2022-03 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2435-8134
[ISSN] 2435-8037
|
備考 | リポジトリへの掲載許可を得ていない箇所は,塗りつぶしを施して掲載しています。 |