Peace Education and Lesson Study for Teacher Educator (PELSTE) 2022: Localizing Lesson Study

アクセス数 : 419
ダウンロード数 : 74

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
BERP_7.pdf 6.7 MB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Peace Education and Lesson Study for Teacher Educator (PELSTE) 2022: Localizing Lesson Study
作成者
Arroio Agnaldo
Subramanian Indira
Rogers Kaycee
Lewis Catherine
Lee Christine Kim Eng
収録物名
EVRI研究プロジェクト叢書
Bulletin of the EVRI Research Project
7
収録物識別子
[PISSN] 2435-8134
[EISSN] 2435-8037
内容記述
Introduction
 1 “Seeing Familiar as Unfamiliar”: What Do Jyugyou Kenkyuu and Lesson Study Learn from Each Other?…5
Part I
Localizing Lesson Study: The Case of America, Brazil, and India
 2 Localizing Lesson Study: A Case Study in Brazil…13
 3 Localizing Lesson Study: A Case Study in India…23
 4 Lesson Study in Local Context: Culturally Sustaining Pedagogies in Focus…35
Part II
Discussion: The Achievements and Challenges of Localizing Lesson Study
 5 Learning from Lesson Study Around the World…51
 6 Are We Compromising the Core of Lesson Study in Local Adaptations in Countries Beyond Japan?…73
Part III
Answers to the Discussants
 7 Beyond Localizing Lesson Study…87
Closing Comments
 8 Learning from PELSTE 2022…93
EVRI研究プロジェクト叢書
Bulletin of the EVRI Research Project
言語
英語
資源タイプ 図書
出版者
広島大学教育ヴィジョン研究センター
発行日 2022-03
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2435-8134
[ISSN] 2435-8037
備考 リポジトリへの掲載許可を得ていない箇所は,塗りつぶしを施して掲載しています。