法や政治制度との関わり方を主体的に選択できる市民の育成を目指した社会科授業の教育内容開発 : コロナ禍や自然災害等の未曾有の大事態において

アクセス数 : 372
ダウンロード数 : 137

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
AnnEducRes_49_33.pdf 1.2 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
法や政治制度との関わり方を主体的に選択できる市民の育成を目指した社会科授業の教育内容開発 : コロナ禍や自然災害等の未曾有の大事態において
タイトル ( eng )
Development of educational content for social studies classes aimed at fostering citizens who can independently choose how to interact with laws and political systems.
作成者
村上 忠君
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
49
開始ページ 33
終了ページ 44
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
The purpose of this practice is to bring up children who can see social problems, make choices and judgments about how to relate to society, and participate in society as creators of a better society through a multifaceted and multidimensional view of social events by comparing and classifying them. The goal is to nurture children who can identify social problems, make choices and decisions about how to interact with society, and participate in society as creators of a better society.
From the students' reflections, we believe that they were able to actively take up social issues, divide their view of society into perspectives (social perspective, temporal perspective, etc.) and stance (self and others, consumers and producers, Japan and other countries, etc.), increase the number of perspectives from which they view society, think from different positions, and enhance the decision-making process by focusing on choices and judgments.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2022-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679