探究的な学びを支援する小学校社会科地域学習用デジタルコンテンツの開発と活用(3) : 広域交流型オンライン社会科地域学習の構想

アクセス数 : 554
ダウンロード数 : 273

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
探究的な学びを支援する小学校社会科地域学習用デジタルコンテンツの開発と活用(3) : 広域交流型オンライン社会科地域学習の構想
タイトル ( eng )
Development and Application of Digital Content for Elementary Social Studies using Inquiry-Based Learning: An Online Learning Plan for Local Study to Encourage Wide Area Communication of Elementary School Students in the Context of Municipal Mergers
作成者
大坂 遊
宇ノ木 啓太
小栗 優貴
玉井 慎也
守谷 富士彦
岩佐 佳哉
宅島 大尭
両角 遼平
靑木 理恵
岩﨑 泰博
正出 七瀬
瀬谷 敦之
鈩 悠介
桃原 研斗
収録物名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
2
開始ページ 302
終了ページ 310
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
抄録
In this paper, we present the results of the development of thirty digital contents in “NONTA Classroom”, for deepening regional understanding. We propose the pedagogical foundations for implementing them in the curriculum of elementary school education. We conceived of an online local study for elementary school social studies, in which the Board of Education mediates between Educational Vison Research Institute (EVRI) of Hiroshima University and elementary schools in Higashi-Hiroshima City. Future research will examine how children’s citizenship and teachers’ curriculum design are improved in the context of actual practice.
著者キーワード
elementary social studies
digital contents
inquiry based learning
local study
online learning
小学校社会科
デジタルコンテンツ
探究的な学び
地域学習
オンライン学習
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
発行日 2021-12-23
権利情報
Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086