Developing a Systematic Subject Instruction Curriculum in Student Teaching Practice: Through the Development and Application of Rubrics
学部・附属学校共同研究紀要 47 号
35-44 頁
2020-03-31 発行
アクセス数 : 603 件
ダウンロード数 : 99 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49746
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_47_35.pdf
175 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Developing a Systematic Subject Instruction Curriculum in Student Teaching Practice: Through the Development and Application of Rubrics
|
作成者 |
Saneto Takashi
Tsujimoto Shigeki
|
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 47 |
開始ページ | 35 |
終了ページ | 44 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
In the practical training at Hiroshima University, we provided practical training guidance using rubrics. Based on the appraisal of the apprentices based on the rubrics and analysis based on the descriptions in the questionnaire and the lesson plan, we found that the rubrics are an effective tool for clarifying the goals to be achieved in the initial stage of apprenticeship and the policies that apprentices should take.
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2020-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|