Improving Mathematics Lesson and Evaluation through Setting Inquiry Problem-Solving Activities
学部・附属学校共同研究紀要 47 号
1-11 頁
2020-03-31 発行
アクセス数 : 622 件
ダウンロード数 : 103 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49743
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_47_1.pdf
377 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Improving Mathematics Lesson and Evaluation through Setting Inquiry Problem-Solving Activities
|
作成者 |
Inoue Yoshifumi
Akieda Sachie
Fujikawa Masaaki
Moriwaki Masayasu
Noda Mami
|
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 47 |
開始ページ | 1 |
終了ページ | 11 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
The purpose of this research is to make a theoretical framework for improving mathematics lesson and evaluation through setting inquiry problem-solving activities effectively in junior high and senior high mathematics lessons. To achieve this, we first carried out a questionnaire survey to capture how students perceive learning mathematics and, based on the results, made a framework incorporated these activities for lesson design and evaluation of student’s learning. Then, sample lesson conducted in a junior and senior high school based on the framework was analyzed to investigate its effectiveness and get some practical suggestions.
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2020-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|