INTERSECTION OF CRITICAL MATHEMATICS EDUCATION AND ETHNOMATHEMATICS
科学教育研究 25 巻 3 号
191-199 頁
2001-09-10 発行
アクセス数 : 511 件
ダウンロード数 : 77 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00048185
ファイル情報(添付) |
JSciEducJapan_25_191.pdf
747 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
INTERSECTION OF CRITICAL MATHEMATICS EDUCATION AND ETHNOMATHEMATICS
|
作成者 | |
収録物名 |
科学教育研究
Journal of Science Education in Japan
|
巻 | 25 |
号 | 3 |
開始ページ | 191 |
終了ページ | 199 |
抄録 |
Ethnomathematics has gained a certain level of momentum in the developing countries, and some developed countries with multicultural backgrounds. On the other hand, critical mathematics educaton that originated in developed countries, has highlighted critical points of ethnomathematical research.
In this research the complementary relation between critical mathematics education and ethnomathematics has been deliberated in order to connect ethnomathematics to school mathematics as a part of educational endeavor. Subsequently a foundational framework has been proposed to strengthen the critical nature by means of reciprocity and develop mathematics education based on ethnomathematics. |
著者キーワード |
ethnomathematics
critical mathematics education
complimentary relationship
critical reflection
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 学術雑誌論文 |
出版者 |
一般社団法人 日本科学教育学会
|
発行日 | 2001-09-10 |
権利情報 |
Copyright (c) 2001 日本科学教育学会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0386-4553
[ISSN] 2188-5338
[NCID] AN00036978
[DOI] 10.14935/jssej.25.191
[NAID] 110002704892
[DOI] https://doi.org/10.14935/jssej.25.191
|