習熟度別英語リーディングストラテジー指導の効果

学習開発学研究 10 号 57-63 頁 2017-03-16 発行
アクセス数 : 1241
ダウンロード数 : 1705

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 18
ファイル情報(添付)
JEducSci_10_57.pdf 1.01 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
習熟度別英語リーディングストラテジー指導の効果
タイトル ( eng )
The effects of reading strategy training based on reading proficiency
作成者
足立 望
大石 晴美
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
10
開始ページ 57
終了ページ 63
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This study investigates the effects of reading strategy training based on the learner’s reading proficiency. The participants were 42 students at Gifu Shotoku Gakuen University. First, subjects took a language proficiency test and were then divided into three groups based on their proficiencies. Next, they received strategy training for three months in a language class. Finally, they took the English proficiency test again. The study found that strategy training improved the participants’ reading scores. It was also found that students with lower and middle level proficiency could grasp the text better as a whole as a result of strategy training. This implies that acquiring reading strategies is a complicated process and more detailed investigation into this process is required.
著者キーワード
English reading
strategy
reading proficiency
strategy training
英語リーディング
ストラテジー
習熟度
ストラテジートレーニング
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2017-03-16
権利情報
Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X