にこにこルームの学習支援による効果に関する学生・小学生・保護者の比較(8) : 平成26年度の質問紙調査
学校教育実践学研究 22 巻
17-23 頁
2016-03-22 発行
アクセス数 : 1244 件
ダウンロード数 : 135 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/40392
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_22_17.pdf
1.07 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
にこにこルームの学習支援による効果に関する学生・小学生・保護者の比較(8) : 平成26年度の質問紙調査
|
タイトル ( eng ) |
Comparing Niko Niko Room’s educational support effects of university students, elementary students, and guardians (8) : Questionnaires from 2014
|
作成者 |
小島 奈々恵
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 22 |
開始ページ | 17 |
終了ページ | 23 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The effects of educational support programs offered at the Niko Niko Room in 2014 are discussed in this study. Twenty-three university students, twenty-three elementary students, and twenty-three guardians participated in the programs and were asked to answer questionnaires. Questionnaires measured the abilities of university students, degrees of satisfaction, and degrees of interest. Effects of the programs perceived by the three groups were compared between university students and elementary students, between university students and guardians, between elementary students and guardians, and among university students, elementary students, and guardians. Elementary students and guardians highly evaluated the educational abilities of the university students compared to the university students themselves. Overall, university students, elementary students, and guardians positively evaluated the effects of the educational support programs, and were satisfied with the educational support programs.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2016-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|