文章題解決における図の利用について
学校教育実践学研究 19 巻
123-128 頁
2013-03-21 発行
アクセス数 : 1185 件
ダウンロード数 : 164 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/34709
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_19_123.pdf
275 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
文章題解決における図の利用について
|
タイトル ( eng ) |
The Effects of Diagram Use on Word Problem Solving Processes
|
作成者 |
池田 優里
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 19 |
開始ページ | 123 |
終了ページ | 128 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The present study was designed to examine the effects of diagram use on word problem solving processes. As the teaching method of the diagram, three groups were established.The one is the group which writes in words and a number at tape daiagrams (blank space group). The second is the group drawing a tape daiagram in order of a sentence (order group). The third is the group to draw a tape daiagram from the biggest number (biggest number group). It was suggested in the experiment that children who were high-ability for word problem solving in the biggest number group were good performance. These results were discussed in terms of the acquisition of the learning stratagey.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2013-03-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|